Juhtkiri: omanikutuluks tühjad pihud!

Äripäeva tänane kaanelugu räägib tõestisündinud lugudest tänapäeva Eestis - kuidas ettevõtte Omanik on omale töötajaid valides, neid usaldades ja neile palka makstes vastutasuks endale kõvad konkurendid saanud.

Omanik, tegele oma firmaga, oma firma võtmeklientidega, hoia kätt pidevalt pulsil, ole ise oma firma maskott ja kõneisik. Näiteks saatis Hotronicu kontserni ühe tütarettevõtte Juht ettevõtte klientidele kirja, kus kutsus ettevõtte peatsele kadumisele viidates firma kliente liituma uue "arvestatava jõuga". Ning nagu sellest veel vähe oleks, viis ta kohtusse ka oma juhitava ettevõtte pankrotiavalduse! Hotronic hindab igakuiseks kahjuks umbes 200 000 krooni, lisaks moraalne kahju. Omaniku arvates läksid ka ettevõttest lahkunud 20 töötajat oma senise Juhiga kaasa.

Teine lugu juhtus 100miljonilise käibega Laomaailmas, millest lahkus läinud suvel pea kogu Juhtkond, kes asutas oma firma ning asus senise Tööandjaga lihtlabaselt konkureerima. Kui alguses selgitasid lahkunud Juhid, et ei asu konkureerima, vaid hoopis senise firma pakutavale lisaväärtust pakkuma, juhtus siiski, et ettevõtete huvid peatselt ristusid. Halva üllatusena leidis Omanik uue firma kodulehelt laosisustuse ja -tehnika tootekataloogi, mille eesti keelde tõlkimise ja avaldamise õigused on saanud Norra koostööpartnerilt vaid Laomaailm. Eriti kurioosseks muudab selle loo aga tõik, et tänavu 21. jaanuaril sai Omanik gmaili e-postiteenustelt teate, et keegi püüab nende meiliaadressi ost@laomaailm.ee siduda oma isikliku gmaili-aadressiga! Soovijaks oli endine ostujuht, üks uue firma omanikest. Kui ta oleks saanud selle meilikonto oma gmaili kontoga seotud, oleks ta näinud kogu Laomaailma ostu-müügiteemalist kirjavahetust ja võinud soovi korral ka ise Laomaailma nimel kirju saata.

Mõlemat juhtumit ühendav lüli on veel asjaolu, et ettevõtte Omanik tahtis Juhtide töötasu kärpida, Juhid sellega nõus ei olnud.

Advokaat nendib, et selliseid juhtumeid, kus endine Juht asub konkureerima senise Tööandjaga, esineb kahjuks tihti. Eriti tuleb ebaausat konkureerimist ette olukorras, kus koostöö Juhtkonnaga või Omanikega ei suju või siis Omanikud on igapäevasest tegevusest kaugel ja Juhil tekkib soov oma töö viljad täielikult endale saada. Seega tuleb siinkohal ka sellel, kellelt kliente üle meelitati, tõsiselt endas vigu otsida.

Kuid mida teha? Äripäeva arvates sobib siinkohal võrdlus poliitikaga. Mis juhtus Keskerakonnast lahku löönud tipp-poliitikute loodud Arenguparteiga? Uus partei hingitses mõne aasta, vahetas nimegi, kuni sumbus lõpuks Rahvaliitu. Kuid mõelgem, kui Edgar Savisaar ise Keskerakonnast lahku lööks ja uue erakonna moodustaks, kumb siis hääbuks? Arvata võib, et kliendid, siinkohal siis valijad, jääksid "Omanikuga".

Seega saame Omanikule soovitada vaid üht - tegele oma firmaga, tegele oma võtmeklientidega, hoia oma kätt pulsil, ole ise firma maskott ja kõneisik. Ja usalda, kuid kontrolli!

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara