Autor: Eva Jansen-Diener • 19. detsember 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Käes on digitaalselt võimeka tarbija kuldajastu

Meedia- ja meelelahutussektoris kestnud madalseis on pöördunud tõusule: PwC hinnangul kasvab maailma meedia- ja meelelahutustööstuse kogukäive vahemikus 2011-2015 igal aastal keskmiselt 5,7% võrra, ulatudes aastal 2015 1900 miljardi dollarini.

Võrreldes masu alguses tehtud uuringutega on 5 aasta kasvuootus oluliselt optimistlikum, seda nii majanduskasvu kui digitaalsetele platvormidele ülemineku tõttu.

Euroopa regioonis on kõige kiiremini kasvavad valdkonnad internetireklaam ning internetiühendused (tulude kasv vastavalt 12,4 % ja 9,9% aastas järgneva 5 aasta jooksul) ning aeglaseimalt videomängud. 2012. aastal võtab internet lõplikult ajalehtedelt üle suuruselt teise reklaamikanali koha, jäädes alla veel vaid televisioonile.

Üha enam võimalusiMeedia- ja meelelahutussektori suurimaid väljakutseid täna on luua nõudlikule tarbijale lahendusi, mis edastavad universaalset sisu üle mitme platvormi (näiteks teleklipp või e-ajaleht, mis „töötab“ nii arvutis, iPad’is kui erinevate tarkvaralahendustega mobiiltelefonides) ning sellega ka reaalselt raha teenida.

PwC hinnangul peab ettevõte, kes soovib olla edukas digitaalmaailmas, suutma vastata kolmele väljakutsele:

Digitaalsus: ülikiire ning pidevalt kiirenev digitaliseerimine nii sisu, äriprotsesside kui tootearenduse osas. Sotsiaalmeedia, mobiilsus ning app’ide plahvatuslik kasv on juba põhjapanevalt mõjutanud näiteks reklaami ja turundust;

Nõudlus: tarbijad on võimekad, pidevalt ühenduses, nad on võimelised mõjutama suuri kogukondi ning on valmis võtma suuremat rolli uute toodete ja teenuste loomises;

Andmed: digitaliseeritud sisu, veebiühenduse ning sotsiaalmeedia järsk kasv annab ettevõtetele enneolematu võimaluse detailsete ning kontekstiga andmete kaevandamiseks ning analüüsimiseks, ühendamaks tarbijaid, sisu, brände ning innovatsiooni.

Kuidas aga tarbijalt raha kätte saada?Võtmeküsimusteks on niisiis pakutava lahenduse vorm ja kvaliteet nind selle eest tasumise mugavus. Uuringu kohaselt on rakenduse mugavus, kasutuskogemus ning kvaliteet tarbija jaoks pigem kohustuslik eeltingimus ning valikut mõjutavad otsustavalt sageli näiteks võimalus osaleda sisu tootmises ning saada tasulisi eeliseid sisu tarbimisel (võimalus saada „tavatarbijast“ kiiremini, põhjalikumalt või spetsiifilisemalt filtreeritud infot, allahindlusi või eripakkumisi vms).

Sarnaselt sisutootjate loovuse arengule tulude kasvatamiseks on innovatsioon vältimatu ka reklaamiagentuuridele, kelle ülesandeks on klientide uuenenud vajaduste täitmine digitaalsete teenuste ning platvormide abil, ka sotsiaalvõrgustikes. Üldise kulude kokkuhoiu ajastul on järjest olulisem investeerida selgelt mõõdetava tulususega, samal ajal olles ise klientidega otsekontaktis oluliselt rohkem kui kunagi varem. Osaliselt võivad uued tasustamismudelid tähendada agentuuride jaoks ka reklaamiandjatega riskide ja hüvede jagamist.

Loe ka: www.pwc.com/outlook

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757