Terviseteadlik jaekett annab tarbijale nii õnge kui kala

Ükski kauplustekett ei tohiks alahinnata oma rolli tarbijate toitumis- ja tervisekäitumise suunajatena.

Millised on meie väljakujunenud toitumis- ja tarbimisharjumused ning mida teavad ostjad täisväärtuslikust toitumisest – need küsimused ei ole pelgalt Sotsiaalministeeriumi või Tervise Arengu Instituudi lahendada. Igapäevase toitumise mõju meie tervisele on määrava tähtsusega ning just kauplused, kus inimesed igapäevast toidukraami ostavad, saavad siin palju kasulikku ära teha.
Uuringud kinnitavad, et kõikidest kaupadest, mis lõpuks kassalindile asetatakse, valib tarbija rohkem kui 50% vahetult ostukeskkonnas. Need valikud ei ole seotud kaugeltki mitte pelgalt hinnaargumendi või toote päritolumaaga. Seda peegeldab ilmekalt puu- ja juurviljaletis toimuv. Banaan, apelsin ja kartul tõstetakse ostukorvi kümme korda sagedamini kui mango, spargel või suvikõrvits. Rimi ostjaskonna seas läbiviidud küsitlustest ilmneb selgelt, et tarbija eelistab valida harjumuspärast toidukaupa. Tuttavad tooted on “kindla peale minek” ja ostumelus arutletakse harva võimaluste üle, kuidas toidulauda mitmekesistada ning silma jäävad tuttavad ja äraproovitud toiduained.
2009. aastast on Rimi propageerinud Eestis tervislikku ja tasakaalustatud toitumist erinevate teavitusaktsioonidega. Käesoleva aasta maikuust kõnetab Rimi ostjaid tervisenõustamisprogrammiga “Sinu tervise heaks”. See on läbi aasta kestev tarbijate toitumisalaste teadmiste tõstmise programm, mille raames jagab Rimi soovitusi ja nõuandeid tervislike eluviiside järgimiseks nii kaupluste sees kui väljaspool.

Programmi esimene etapp keskendub puu- ja köögiviljadest saadavate vitamiinidele ja mineraalainetele ning nende kasutegurile organismis. Infot erinevates puu- ja köögiviljades sisalduvate kasulike vitamiinide ja mineraalainete kohta jagab Rimi terviseveeb. Samuti aitavad kauplustes asuvad infomaterjalid valida puu- ja köögivilju ning programmi raames jagatakse tarbijatele tervisliku toitumise näpunäidetega tervisevihikuid. Koos vihikuga saab kaasa puu- ja köögivilja hooaegade infoketta, mis näitab, millal on erinevad viljad kõige küpsemad, vitamiinirohkemad ning kõige soodsama hinnaga. See säästab kliente vilja õige hooaja leidmisel eksperimenteerimisest. Tarbijale on kogu toitumisinfo tasuta ning lisaks annab Rimi toitumisspetsialist personaalseid soovitusi terviseveebis  www.rimi.ee/tervis
“Sinu tervise heaks” programmile andis tõuke ka senine koostöö Tervise Arengu Instituudiga, kellega oleme teinud teavitustööd, et iga päev tuleks süüa viis peotäit puu- ja köögivilju. Olgu veel rõhutatud, et „Sinu tervise heaks“ ei ole pelgalt kampaania, vaid jälgib laiemaid eesmärke. Need eesmärgid sündisid eestlaste kurvast tervisekäitumise statistikast ning siin väljendus selge tarbija vajadus tervisliku toitumise ning elustiili alaste nõuannete järele. Seega on loogiline tutvustada neid keskkonnas, kus nii täiskasvanu kui laps teeb igapäevased toidu- ja elustiili otsused.

Osale arutelus

  • Andrija Lilleoja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara