Autor: Ants Vasar • 18. september 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kohe lähevad kaupmeeste valikud keerulisemaks

Uute kaubanduskeskuste tulekuga tekib jaeturul täiesti uus situatsioon, mis tähendab keerulisemaid valikuid kõigile kaupmeestele.

Seni võis kaupmeestele tunduda, et tuleb olla esindatud igas uues keskuses. Uues olukorras tuleb rohkem kaaluda, kas uue kaupluse avamise ja käigushoidmise investeering ka tegelikku käibemahtu ja ärikasumit ikka piisavalt kasvatab.

Mõne aasta pärast peaksid tänaste kavade kohaselt avama uksed uus keskus Europa (tutvustatud ka nimega Moekombinaat) Peterburi tee alguses ning kaubanduskeskus Panorama City Lasnamäel Smuuli teel. H&M on teatanud, et avab 2013. aastal Eestis kolm poodi, üks nendest tuleb Viru Keskusest üle tee asuvasse Postimajja. Postimaja ei jää kindlasti viimaseks arenduseks kesklinnas. Ootan pikisilmi Kaubamaja kvartali uuenemist ning Admiraliteedi basseini arendust, mis kõik kesklinna konkurentsivõimet veelgi tugevdavad.

Eesti kauplejatel on kindlasti õppida ka tublide konkurentide ja rahvusvaheliste kaubamärkide tegutsemismustrist. Suurte tegijate otsused on ratsionaalselt kaalutletud ja hästi ajastatud. Näiteks H&M kommenteeris Eesti turule sisenemisel, et nende jaoks pole eesmärk omaette avada nii palju poode kui võimalik, vaid kui juba poodi avada, siis üksnes parimas asukohas.

Mida tihedamaks turul läheb, seda paremad peavad kõik olema. Igaühel tuleb pingutada, et tema pood oleks võimalikult atraktiivne ja töötajad võimalikult professionaalsed.

Viru Keskuse jaoks on konkurentsi tihenemine linnasüdames igal juhul positiivne areng. Maailma ühe suurima rõivatootja H&M kohalolek kesklinnas suurendab paratamatult kliendivoogu ka kõigis ümbritsevates ärides. Viru Keskusel on võimalus senisest rohkem keskenduda sihtkliendile, arendada pakkumist veelgi moodsamaks ning tutvustada uusi brände, keda Eesti turul täna ei ole. Mida rohkem tuleb kaubandust ja meelelahutust Viru Keskuse ümbrusse, seda tugevamat konkurentsi pakume ka nädalalõpu ostukohana.

Oma nägemusest Tallinna kaubandusturu arengute kohta räägib Ants Vasar ka järgmisel kuul, 17. oktoobril, toimuval Kaubanduse Aastakonverentsil.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757