26. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Teenindaja rolli ei tasu alahinnata

Palju räägitakse teenindussektori töötajatest, nende värbamisest ning noorte vastumeelsusest asuda tööle teenindussfääris. Kõigile valdkonnas tegutsevatele ettevõtetele on aga selge, et kvalifitseeritud inimest teenindaja ametikohale leida on keeruline.

Tegemist ei ole vaid Eesti probleemiga, selle murega puututakse kokku ka mujal Euroopas – teenindaja elukutse pole paljudele ihaldusväärne ja seda ei peeta väärt töökohaks. Selle eelarvamuse muutmine on oluline ning tööandja ise saab selleks palju ära teha. Jaekaubanduses on võimalik karjääri teha neil, kellele sobib ja meeldib teenindusvaldkond.

Klienditeenindaja rolli ei tohi alahinnata. Sageli on meie kaupluses kassapidaja ainuke inimene, kellega klient kokku puutub, ja nii kujundab ta ettevõtte nägu. Uksele koputav professionaalne tööjõud on loomulikult alati oodatud ning hinnatud, ent paraku seda igale jaekaupmehele ei jagu. Seepärast eelistame uute töötajatena eelkõige loomult avatud ja teenindusele orienteeritud inimesi, kellele meeldib suhelda ning aidata kaasa klientidele meeldiva ostukeskkonna loomisel.

Klienditeenindaja tööd ei saa teha ilma teadmiste ja oskusteta. Me ei leia, et uued töötajad peavad kõike teadma ja oskama, kuid selleks on meil erinevad koolitused, alates klienditeenindusest, kaubatundmisest ning lõpetades eesti, vene ja inglise keele kursustega.

Noortele ja andekatele oleme viimased kaheksa aastat läbi viinud praktikaprogrammi, võimekatele ja potensaiaalsetele töötajatele korraldatakse erinevaid juhtimiskoolitusi ning juba tegutsevad juhid saavad osaleda mentorprogrammides.

Paljud noored unistavad hästitasuvast ihaldusväärsest töökohast kohe pärast kutsevõi ülikooli lõppu. Sageli see soov ei täitu. Tööandjad eelistavad tihti kogemustega töötajaid, kuid äsja kooli lõpetanutel neid sageli ette näidata pole. See aga ei tähenda, et soovi korral poleks võimalik oma karjääri alustada teenindaja ametist. Loomulikult ei ole kõigile karjäär eesmärk omaette ning nad leivad ka klienditeenindaja rollist enda eneseteostusele väljundi. Rahvusvahelise ketina saame pakkuda konkreetseid karjäärivõimalusi – täna tööle asuvast noorest õpihimulisest kassapidajast võib saada pärast kogemuse omandamist kaupluse juhataja, kontserni töötaja Eestis, teistes Balti riikides või ka Rootsis. Nii mõnigi teenindajana alustanud noor on nüüd vastutusrikkal positsioonil. Nii et tasub kaaluda võimalust alustada teenindaja rollist. Samal ajal võiksid ettevõtjad noorte tähelepanu köitmiseks ja nende lojaalsuse võitmiseks tutvustada tulevikuperspektiive ja karjäärivõimalusi. Töötaja, kellel on pikaajaline kogemus ettevõttes, on ettevõtjale väärt vara ning sellesse tasub investeerida.

Autor: Anders Lorentzson

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757