Kas meedia abil saab turgu võita?

Ettevõtte maine parendamiseks ja hoidmiseks tuleb teda pidevalt pildil hoida, mida saab teha meedia vaatenurgast vähemalt kolme huvipakkuva aspekti kaudu.

Täna hõlmab meedia klassikaliselt nii paber- kui ka online ajakirjandust, raadiot, televisiooni ning lõpuks ka kõike seda, mis arvutiekraani vahendusel inimesteni jõuab.

Kõik ei ole ajakirjandus, kuid kommunikatsiooniks on need kanalid kahtlemata olulised. Näiteks kaubandusettevõtete veebid, sotsiaalmeedia, blogid, foorumid, kaupade-teenuste tutvustus- ja hindamisportaalid, otsingumootorite tulemused, ka nutitelefoni äppid jne.

Kuna ajakirjandus kogu kaubandusettevõtte kohta käivast infost huvitatud ei ole, on mõistlik jagada kommunikatsioon sihtauditooriumist lähtudes mitmesse kanalisse.

Kaubandusettevõttel on meedia vaatenurgast vähemalt kolm huvipakkuvat aspekti: pakutavad kaubad, seal töötavad inimesed ja kaubandusettevõte ise.

Pakutavatest kaupadest saab teha ajakirjanduslikke uudiseid, kui tegemist on tõepoolest uute toodetega. Tehnilise poole pealt on kindlasti vaja häid tootefotosid, mis peaksid erinema klantsidest reklaamfotodest. Sotsiaalmeedias saab kaupadele korraldada tutvustusi ja turundussuunitlusega atraktiivseid mänge. Kui ettevõttel on ressursse, tasub kaaluda blogi pidamist, kuid see peab olema väga sisukas ja kvalitatiivsete hinnangute vaba, et inimesed seda tõepoolest lugeda sooviksid.

Ettevõtte inimestest saab ajakirjanduse abiga kujundada arvamusliidrid ja oma valdkonna tunnustatud spetsid. Kaubandusettevõtte juht räägib ettevõtte heast käekäigust ja turu trendidest, spetsialistid aga haaravalt ja asjalikult toodetest ja nende kasutamisest. Suur abi on nõuandelugudest lehtede tarbijarubriikides ja ajakirjades, YouTubes, samuti ajakirjanikele korraldatud atraktiivsetest tooteesitlustest.

Ettevõtte maine parendamiseks ja hoidmiseks tuleb teda ülalkirjeldatud moodustega pildil hoida.  Kasulik on rääkida ajakirjanduses korporatiivinfona ettevõtte positiivsetest majandustulemustest ja kavatsustest lähiajal.

Valmisolek kriisideks on samuti vajalik, sest kaubanduses tuleb neid ikka ette. Igal tõsisel kaubandusettevõttel võiks olla oma traditsiooniline aktsioon, näiteks midagi corporate social responsibility rubriigist.

Kõiki kirjeldatud tegevusi saab ettevõte ise läbi viia või paluda appi kommunikatsioonikonsultandi – kas ideede genereerimiseks või ka abistama läbi viimisel.

Meediaga suhtlemise plussid

  • Info andmine esmaallikast
  • Juhtide tuntuse ja arvamusliidri rolli saavutamine
  • Olulise sõnumi võimendamine
  • Esimesena sõna saaja loob trendi
  • Firma tuntuse saavutamine
  • Tuntud firmal ei löö ühekordne libastumine jalgu alt

Meediaga suhtlemise miinused

  • Halvad uudised juhiga avalikkuse luubi all
  • Halvad uudised kaubandusettevõttega avalikkuse luubi all
  • Negatiivse info pikaajaline mõju
  • Tüdimus ja stress pidevast avalikkuse tähelepanust
  • Uut meediasolijat lööb negatiivne info valusamalt
  • Võtab liiga palju aega

Täpsemalt, kuidas meediaga suhelda saab kuulata 10. aprillil toimuval Kaubanduse klubis Äripäevas "Kuidas pääseda meediasse?". Veel on võimalik registreerida klubisse SIIT.

Klubis annavad praktilisi näpunäiteid Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel, Saku õlletehase kommunikatsioonijuht Kristiina Tamberg ja kommunikatsiooniettevõtte InNomine konsultant Heikki Sal-Saller. Vaata täpset kava SIIT.

Osale arutelus

  • Heikki Sal-Saller

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara