Tunnustamisest võidavad kõik

Tunnustuse puudumine on üks peamisi põhjusi, miks soovitakse töölt lahkuda. Tunnustus mõjutab inimese motivatsiooni, see võib tõsta töötaja pühendumust 2-3 korda. Üha enam uuringuid näitab aga, et lisaks nendele, keda tunnustatakse, saavad tugeva motivatsioonipanuse ka need, kes tunnustust jagavad, kirjutab koolitaja Raimo Ülavere oma blogis.

Eksperdid väidavad, et tunnustuse jagamine suurendab ja soodustab nn prosotsiaalset käitumist (prosocial behaviour). See tähendab käitumist, mille eesmärk on kellegi teise, mitte enda heaolu. Üksteise tunnustamine tugevdab töötajate omavahelisi suhteid, kasvatab tunnustuse andja enesekindlust ning seob inimesi rohkem konkreetse organisatsiooniga.

See kinnitab ühtlasi tõdemust, et inimesed tunnevad ennast õnnelikumana ja rahulolevamana just siis, kui saavad midagi teha või anda teiste heaks. Omakasu pole selle loogika järgi sugugi parim ja pikaajalisim motivaator.

Kogu selle asja juures on aga üks “aga”. See kõik ei tööta siis, kui tunnustuse (ka rahalise) andmisest tehakse võistlus isikliku kasu nimel. Ka selle kohta on terve trobikond uuringuid, mis ütleb, et niipea, kui tunnustuse jagamisest tehakse võistlus, kus n-ö võitjateks tulevad need, kes rohkem annavad-jagavad, on ettevõtmine läbi kukkunud.

Siira ja hea kavatsusega tunnustamisest võidab aga nii see inimene, keda tunnustatakse, kui ka see inimene, kes tunnustab. Ja tagatipuks võidab veel organisatsioon, kus töötavad üksteisest lugu pidavad ja üksteise tööd tunnustavad inimesed.

Osale arutelus

  • Raimo Ülavere

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara