Autor: Anders Torell • 26. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tule teenindajaks!

Jaekaubanduses on aina keerulisem leida töötajaid – teenindaja ameti maine on Eestis äärmiselt madal ja kaadrivoolavus suur. Paljud potentsiaalsed töötajad leiavad rakendust hoopis välisriikides. Eriti terav on probleem pealinnas, kuhu toome viimasel ajal inimesi tööle 140 kilomeetrit eemalt Pärnust, kirjutab Rimi Food ASi juht Anders Torell.

Kõrvaltvaatajale tundub, et lahendus on lihtne – tõstke palku! Tõepoolest, üks võimalus olukorda lahendada oleks tõsta kõikide töötajate palku näiteks 10–15%. Kuid mille arvel? Sellise palgatõusu puhul peab ka tarbija valmis olema oma panuseks hinnatõusu näol. Üldine hinnatõus muudab teenindaja palga reaalväärtuse väiksemaks.

Aeg on näidanud, et palgatõus pakub rahulolu vaid ajutiselt ning uued ning kõrgemad nõudmised tekivad töötajal juba mõne kuu möödudes. On veel palju muid tegureid, mis motivatsiooni kõrgel hoiavad, sh ladus töökorraldus, meeldiv töökeskkond, paindlik juhtimine ning erinevad lisasoodustused tööandjalt.

Eestlaste seas on teenindaja ameti maine väga madal. Mujal riikides ma sellist suhtumist kohanud pole. Teenindaja ametikohta nähakse siin kui viimast võimalust. Teenindusvaldkonna palgad on ka mujal maailmas mõnevõrra madalamad kui mõningates teistes sektorites, kuid sellest hoolimata leitakse teenindaja ametil ka positiivseid külgi. Jah, teenindaja töö on raske, kuid see võib olla ka rahuldustpakkuv ja vaheldusrikas ning paljudele inimestele sobib see amet hästi. Teenindaja amet on väärtuslik ja oluline igale kauplusele, kohvikule või muule asutusele ning ka kliendile. Teenindaja on kaupluse päris “nägu” ning tema tegutsemisel on suur roll poe maine kujundamisel.

Eestis kaupluses käies näeb teenindajatena pigem vanemaid inimesi. Samas on teenindaja või saalitöötaja amet kaupluses esimese töökohana või kooli kõrvalt lisaraha teenimiseks hea võimalus. Paindlik töögraafik annab piisavalt aega muudeks tegemiseks ning samas on võimalik omandada olulist ja tulevikus tööandja poolt kindlasti väärtustatud töökogemust.

Mujal Euroopas peetakse teenindaja ametit esimese töökohana igati tavapäraseks. Teenindaja amet kaupluses annab olulisi teadmisi kaubandusest, rääkimata suhtlemisoskusest, mis noorele tulevikus kindlasti kasuks tuleb.

Üle kogu Eesti on Rimi ja Säästumarketite ketis praegu 50 täitmata töökohta, pooled neist teenindaja ametikohad. Julgustan noori inimesi kauplusesse tööle tulema ning proovima tööd teenindajana. Paljud tuntud äriliidrid on alustanud oma karjääri laotöötaja või teenindajana, mis on andnud neile laiapõhjalise kogemuse, millele hilisemates tegudes toetuda.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757