2013: E-kaubanduse muutuste ja arengute aasta

E-kaubanduse arengu võib 2013 aastal kokku võtta kiirete muutuste ja arengute verstapostina.  Lahkuva aasta märksõnadena jäävad meelde riigi huvitatus, koostöö, uued turud ja kiire kasv, kirjutab Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Merle Kangur.

Räägiks nendest märksõnadest lähemalt, mis andsid tõuke e-kaubanduse muutustele ja arengutele.

Aasta algul valmis esmakordselt Eestis Riigikantselei ja MKM-i poolt tellitud ning PwC poolt teostatud uuring „E-äri ja e-kaubanduse kasutamine Eestis ja kasutamise laiendamise võimalused“.  Uuringu läbiviimine oli märgilise tähendusega, kuna varasemalt pole e-kaubandusele riigi poolt nii põhjalikku tähelepanu pööratud. Uuring tõi välja väga mitmeid kitsaskohti, millega veebipoodnikud on seni ise pusides pidanud toime tulema. Eesti e-kaubanduse Liit, mis on veebipoodnikke koondava erialaliit, ootab uuel aastal selgemaid ja konkreetsemaid samme, kuidas MKM-i ja riigiasutustega üheskoos neid pudelikaelu likvideerida ja mida ette võtta valdkonna veelgi kiirema arengu tagamiseks. Selleks kohustab meid ju ka Euroopa digitaalne tegevuskava mille üks eelisarendusvaldkond on digitaalne ühtne turg. Seal on üheks konkreetseks püstitatud eesmärgiks, et e-kaubandust edendatakse määral, et  2015 aastal teeks 50 % elanikest oma ostud internetist.

Mõeldes märksõnale „koostöö“, meenub ennekõike üks detsembrihommik, mil hommikust teed juues püüdis kõrv kinni Tarbijakaitseameti kommunikatsioonijuhi Hanna Turetski intervjuu raadios, kus oli teemaks jõuluostlemine. Muu jutu lõpetuseks soovitas Hanna otsida veebipoodidest ostude sooritamisel märgist „Turvaline Ostukoht“, olemaks kindel, et tegemist on usaldusväärse veebipoodnikuga, kellega kaupa tehes ei jää ostud saamata ega probleemid lahenduseta. „Turvalise Ostukoha“ märgise tuntusele pani õla alla ka Tallinna Ettevõtlusamet, kelle toetuse abil sai võimalikuks kvaliteedimärgise tuntuse suurendamine tarbijate hulgas.E-kaubanduse Liidu jaoks on need aasta suurimatest töövõitudest kvaliteedimärgise tarbijatele tutvustamisel ja riiklike institutsioonide poolt tunnustamisel.

Koostööna jäävad lähipäevadel lõppevat aastat meenutama ka alanud tihe koostöö Kaupmeeste Liiduga.

2013 aasta teisel poolaastal tuli pea igapäevaselt uudiseid suurte kaubandushiidude otsustest e-kanalite avamise kohta, mida saab lugeda kinnituseks, et kaubandus on käesoleva aastatuhande esimese sajandi üks kiiremini arenevaid ja samas üha enam muudatusi läbitegevaid ärivaldkondi. Kauplemine ei ole enam asukohapõhine, kus määravaks saab autoga ligipääs või inimeste liikumistrajektooril paiknemine. Täna ja homme määravad kaupmeeste edukuse hoopis õigete omni-chanel müügikanalite valimine, et olla ostjale kättesaadav 24/7 sõltumata asukohast ja lahtioleku aegadest. E-kaubandus on selles vallas ennast ühe võimaliku kanalina tõestanud.

Eesti e-poodnikud on 2013 aastal muutunud julgemaks ja enesekindlamaks. Pidevalt ja põhjalikult tegeldakse veebipoodide disaini, kliendi kasutusmugavuse, otsingumootoritest leitavuse arendamisega. Üha enam Eesti e-kauplejaid vaatab välisturgudele. Soome ja Läti on juba mitmete tegijate jaoks „kodustatud“,  lähiajal plaanitakse investeeringuid teha USA, Aasia ja e-kaubanduse vaieldamatu meka UK turule sisenemisel.

E-kaubanduse kiiret kasvu näitavad nii veebipoodnike raporteeritud käibenumbrid kui ka riiklik statistika ning uudised. Mõned näited. Statistikaameti andmetel suurenes oktoobris 2013 kaupade müük interneti või sidevahendi vahendusel 28 % ja Elioni e-pood avalikustas võrdlusandmed, mille kohaselt suurenes nende detsembri müük eelmise aastaga võrreldes 20 protsenti ja e-poe ostude osakaal on kasvanud ligi 50 protsendini kogu kaubamüügist. Näiteks tellib telereid e-poe vahendusel koguni 70 protsenti klientidest. Ootan põnevusega Statistikaameti novembri ja detsembri tulemusi!

Kokkuvõtvalt võib öelda, et oli põnev ja uuendusterohke aasta nii e-poodnike kui kogu kaubandusturu jaoks!

Uuelt aastalt ootab Eesti e-kaubanduse Liit veelgi suuremaid käibenumbreid veebipoodnikelt, põnevaid edulugusid välisturgudelt ja ostjatelt Eesti e-poodide eelistamist välismaistele!

Aasta lõpuks soovin naeratust näole toovaid müügitulemuste kokkuvõtteid ning rahulikke pühi perede ja sõpradega!

Osale arutelus

  • Merle Kangur

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara