Autor: Kadri Bank • 14. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viru keskus käitus vastutustundetult

Viru keskuse otsus visata välja Eesti suurima rõivatootja kolm poodi näitab ettevõtte sotsiaalset vastutustundetust ja ebapatriootlikkust, leiab Äripäeva ajakirjanik Kadri Bank.

Jah, kapitalil ei ole rahvust, aga pealinna kesklinna olulisim kaubanduskeskus peaks pidama oma missiooniks ka Eesti rõivatööstuse tutvustamist. Mina ja sina saame oma Montoni pluusid ja Baltmani püksid kätte ka mujalt, aga turist mitte.

Viru keskus võttis Baltika Grupilt enese tutvustamiseks ja müümiseks samahästi kui võimaluse. Kuuest poest, millega Viru keskus enam rendilepingut ei pikendanud, olid kolm Baltika Grupi kauplused, alles jäi vaid Ivo Nikkolo esindus.

Keskus põhjendas otsust vajadusega muuta oma nägu – asemele tulevad kallimad välismaised brändid. Aga miks ei antud Baltikale võimalust kas või ühe pinna peale teha lisaks Ivo Nikkolo kauplusele oma nn eksklusiivsemate toodete poodi? On ju küllalt häid näiteid, kuidas kiirmoebrändid end kallimale sihtgrupile teistmoodi turundavad.

Loomulikult ei saa ükski Eesti ettevõtja taguda ainult seda trummi, et meie oleme kohalikud ja seetõttu tuleb meid poputada hoolimata sellest, millised lepingupartnerid me oleme. Raha on ikka olulisim argument. Siinkohal väitsid aga nii Baltika kui ka Viru keskus, et pretensioone neil teineteisele ei olnud. Lepingut täideti eeskujulikult ja Baltika jaoks oli Viru keskuses asuv Montoni pood üks suurima käibe ja kasumlikkusega kauplus Eestis.

Muidugi on variant, et avalikkusele jäeti midagi rääkimata või ilustati olukorda. Aga praeguste argumentide põhjal jääb arusaamatumaks, miks ei andnud keskus Baltikale võimalust kohandada end Viru uue kontseptsiooni järgi. Seda eriti situatsioonis, kus suur osa turiste, eriti ühepäevaturiste jõuab Tallinnas šopates tõenäoliselt ainult Viru keskusesse ja see on Eesti tootjale üks vähestest võimalustest nendeni jõuda.

Jah, olen minagi kuulnud Eesti inimestelt palju kriitikat nii Baltika toodangu kui ka hinna-kvaliteedi suhte kohta. Aga näiteks minu Rootsi tuttavad – tuletagem meelde, et Stockholm on üks maailma disaini- ja moemekasid – kiitsid siin käies just Montoni ja Mosaici kauplusi. Need jäid neile meelde.

Samal ajal on neid brände, mis Eesti moetööstuse asemel Virusse lisanduvad, täis terve maailm. Minu meelest ongi Viru keskus praegu muutumas pigem just another shopping center’iks kui saavutamas meeldejäävat nägu.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757