Rallida poes või veebis?

Vähemalt kahel korral aastas hullutavad tuhandeid tarbijaid suurtes ostukeskustes toimuvad osturallid ja hullud päevad. Miks jätkab suur hulk inimesi kaubariiulite vahel tunglemist, kus osturallid on kolinud ka arvutiekraanile?

Eri suhtgrupid

Kõige lihtsam vastus kõlab, et ostjaid jagub piisavalt nii virtuaalkeskkonda kui ka kauplustesse. Eelmise aasta kogemus näitas, et osturalli e-keskkonda sisenes juba avamistunnil 10 000 klienti. Kas samad inimesed oleks olnud valmis minema ja seisma ka kaupluse ukse taga järjekorras? Kaheldav, sest e- ja tavaostlejad erinevad märkimisväärselt.

Pakiautomaatide kasutamisel on kõige aktiivsem vanuserühm 15-34-aastased Tallinna ja Tartu kõrval väiksemates linnades elavad kodanikud. Just neile on suunatud praegune veebis rallitamine.

Telekaamera ette kipuvad roosade või kollaste kilekottidega jääma aga mainitud vanuserühmast pigem eakamad kodanikud ning vaevalt on nad kohale sõitnud Kuressaarest või Valgast. Sealsed inimesed saavadki tellitud meelepärase ja soodsa kauba kätte pakiautomaadist.

Üks teist ei asenda

On tõenäoline, et eri ostukampaaniate käigus tehtavate e-ostude hulk hakkab ajapikku kasvama. Ehkki juba õige pea pole põhjust rääkida põlvkondadest, kellel puudub arvutikasutamise oskus või juurdepääs internetile, ei kao ka tuttavad plastikkotid linnapildist kuhugi. Alati leidub inimesi, keda õnnestub poodi meelitada.

Miks nii? Mõjuvaid põhjuseid on kolm. Esiteks on mõnda toodet, olgu lõhnaõli või jooksujalanõud, sageli keeruline ilma proovimata osta. Teiseks võtab kauba kättesaamine veebist tellides rohkem aega, poest ostes saab püksid kohe jalga või kella käele. Kolmanda argumendina jääb püsima ka emotsionaalne ja sotsiaalne väärtus, mida ostlemine inimestele pakub.

Jõujooned e-poodide kasuks

Kahe esimese põhjuse kõrvaldamisega näevad e-kaupmehed täna tõsist vaeva. Näiteks on aega poekülastusest kauba kättesaamiseni aidanud vähendada ka pakiautomaaditeenuse kiire areng. Reeglina saab kauba kätte järgmisel, parimal juhul juba samal päeval.

Samuti lubab seadus e-kauplusest ostetud toote 14 päeva jooksul tagastada. Kadumas on arusaam, nagu tuleks suurem osa tellitud kaupa hiljem vale suuruse, värvi või mingil muul põhjusel ümber vahetada.

E-kaubanduse areng toob aina rohkem kaasa veebi kolivaid osturallisid. Praegu jääb siiski igaühe enda otsustada, kas tellimisprotsessi kiirus ja mugavus kaaluvad üle soovi kaupa käega katsuda ja see ka kohe kätte saada.

Osale arutelus

  • Risto Eelmaa

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara