Autor: Kei Karlson • 17. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lühiajalist rutiini paku väärt kogemusena

Väga lihtne on leida kiiresti ja palju kandidaate rutiinsele töökohale, mille täitmisega ettevõtted näevad tavaliselt kurja vaeva. Edu saavutamiseks tuleb lihtsalt pakkuda võimalust valida tööaega ja -kohta ning teha tööd lühiajaliselt.

Meie kogemus kinnitab hüpoteesi, et on töid, mida inimesed enam ei taha teha täisajaga ja pikki aastaid. Need on oma olemuselt rutiinsed tööd, mille puhul vilumus tekib kiiresti ja mis ei paku arenemiseks võimalust pikemalt kui ehk kuu või paar. Paljud ettevõtted teadagi ei taha mõelda enda tootmises või laos pakutavast tööst nii, reklaamides neid senini töökuulutustes välja kui „arendavat ja mitmekesist“. Oleme ausad, kas see ikka on nii?

Samas on inimesed valmis töötama taolises kohas lühiajaliselt, eriti kui saab sobitada töötamist muude tegemistega. Nii on näiteks täiesti võimalik leida kahe tunniga 73 kandidaati tööpakkumisele „Tõlgime blogi ära“ ning kolme tunniga 89 kandidaati tööpakkumisele „Nutikas klienditugi“ või 103 kandidaati tööpakkumisele „Kleebime etikette“. Ja peamiseks üllatuseks ei ole seejuures isegi kandidaatide suur hulk, vaid nende kvaliteet.

Iga töökogemus on väärtuslik

Ka nädalane tööots laos või paaripäevane tööots kohvikus nõudepesijana. Värbajana hindan väga kogemust teenindajana, sest see annab hea kooli, et saada hakkama keerulistes olukordades ja keeruliste isiksustega.

Selliseid tööotsi teinud inimesed on andnud positiivset tagasisidet: „võimalus töötada Eesti suurima lao meeskonnas oli väga kasulik“; „lahe kogemus näha restorani köögipoolt ja teada, kuidas töötab nõudepesija tänapäeval“; „väga äge oli panna end paariks päevaks teenindaja rolli, hindan nüüdsest seda rasket tööd tegevaid inimesi palju kõrgemalt“. Muide, nõudepesijana töötas paaril päeval TTÜ ehituseriala 3. kursuse tudeng, laos oli abiks IT magistriõppe tudeng ja teenindustööd tegi lapsepuhkusel olev keskastmejuht.

Kui aga küsida, kui kaua nad sooviksid sedasama tööd teha, siis enamik neist on valmis uuesti mõnes projektis osalema kui aeg sobib, aga mitte keegi ei näe end tegemas seda tööd täiskoormusega ja pikaajaliselt.

Töö muutub järjest projektipõhisemaks

Hiljuti esines Helsingis peetud HRTechTank üritusel ettekandega HR guru ja futurist Kevin Wheeler, kes jagas uuringu tulemusi, mis näitavad selgelt, et töö muutub inimeste jaoks järjest projektipõhiseks. Ettevõtted, kes tahavad edukad olla, peavad oma tööprotsessid ehitama ümber nii, et on võimalik kaasata tööjõudu paindlikult ja lühiajaliselt. See tähendab, et sisseelamisaeg peab olema võimalikult lühike ning vajalik on ka muutus värbajate mõtteviisis ja ootustes.

Lausa lust on vaadata, kuidas osa ettevõtteid kohandab enda tööd vastavalt töötajate vajadustele ja muutub seeläbi iga päevaga oma konkurentidest edukamaks. Ja teisalt neil ettevõtetel, kellel sisseelamise ja koolituse periood ka kõige lihtsamas töölõigus neli nädalat, jääbki tihtipeale töö tegemata. Sest viieks kuuks pakkijat leida on raske, aga paariks nädalaks väga lihtne.

Lähiaastatel peame paratamatult leppima, et mõni töö lihtsalt ei paku uuele põlvkonnale väärtust nii palju, et teha seda mitu aastat või isegi ehk paar kuud. Mida kiiremini me seda uut reaalsust tunnistame, seda kiiremini saame lahendatud probleemid töökohtade täitmisel.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757