Autor: Kristi Malmberg • 18. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Milleks alandada end hulludel päevadel?

Viimane nädal on toonud kaupmeestelt mitu murelikku uudist. Stockmann teatas seekordsete hullude päevade sisuliselt läbikukkumisest ja vajadusest koondada. Soome kaubanduse keskliidu hinnangul aga kaob alalt tänavu 6000 töökohta, mullu kadus 4000. Inimesed ei ostle tavapoodides enam nii andunult, 20protsendiline allahindlus ei pane tänapäeval peadki pöörama.

Aeg ümber saanud. Arvan, et hullud päevad mis iganes vormis ja mis tahes kaubakeskuses on oma kontseptsioonilt vananenud ega tööta enam. Miks peaks keegi minema kaubakastide vahele suhteliselt ebaväärikalt sobrama, kui samasugust sobramist võib samal või paremalgi hinnatasemel teha täielikus privaatsuses oma arvutiekraanil?

Tõsi, katsuda ja selga proovida internetis riideid ei saa, kuigi järjest rohkem pakutakse ka virtuaalse proovikabiini teenust. Riiete proovimine on pealegi kohutavalt tüütu, ebamugav ja higiseks võttev tegevus, eriti talvel. Kogenud netiostlejad tellivad meeldima hakanud riideeset kohe mitu erinevat numbrit või mudelit, et sobivaim kodus välja valida ja ülejäänud tagasi saata.

Soovitan kaupmeestel tõsiselt mõelda, millega rõivaostjat meelitada. Igasugused hullud või laadapäevad on ammu ära tüüdanud, sest neid on pidevalt ja millegi erilisega seal tarbijat ei üllatata. Endiselt kasutavad suhteliselt vähesed rõivamüüjad Eestis tõeliselt radikaalselt lõpumüüki, näiteks 90protsendilist allahindlust hooajakaubale, mida väga paljud netimüüjad regulaarselt pakuvad.

Muidugi on Eesti turg pisike, siia on kallis nii sisse osta kui toota. Turu väiksus suurendab lisaks ka võimalust kontoris sama kleiti või kampsunit kandva kolleegiga kokku põrgata. Netist tellides on see võimalus palju väiksem. Eksklusiivsust suurendava mitme erineva pisikese rõivakollektsiooni tegemine on jällegi kulukam, alates disainerite tööst kuni näidiste väljasättimiseni poe vaateaknal.

Lihtne ja turvaline. Mul endal on aina raskem leida põhjust, miks minna riiete soetamiseks poodi, mitte arvutisse, kus on lihtne, turvaline ning suuremat valikut ja eksklusiivsust pakkuv ostukeskkond. Reeglina ka parem hind. Kui kohalikud rõivamüüjad värskeid turundusnõkse ei leia, siis karta võib, et internetis ostlejate arv järjest suureneb.

Samamoodi jätkates jäävad rõivamüüjate pärusmaaks nende väärikate prouade ja härrade riided, kes lihtsalt pole harjunud internetist ostma. Nemad paraku ei kuulu aga vähemalt Eestis suurimate kulutajate hulka. Seega tuleb kaupmeestel kiiresti panustada parimate tarbijagruppide meelitamisele nii tavapoodi kui teha endale hästi töötavad netipoed.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757