Maailmas ei ole midagi uut!? Kaubanduse arengust Einsteini ainetel

Tehnoloogiaettevõtte Nixor EE tegevjuht Imre Reinson võrdleb tänapäeva kaubandust Einsteini energia jäävuse seadusega, loe millised ühised jooned välja tulid. 

E = MC² kaubanduses - modifikatsioon 1

Energija jäävuse seadus: Energia ei teki ega kao, ta võib vaid muunduda ühest liigist teise ning kanduda ühelt kehalt teisele. Eeldades, et isoleeritud süsteemi energia on ajas muutumatu suurus.

Kliendi jäävuse seadus: Klient ei teki ega kao, ta võib vaid liikuda ühest kauplusest teise ning kanduda ühelt ostukanalilt teisele. Eeldame, et kliendi raha isoleeritud ruumis on muutumatu.

Tänaseks on ruum muutunud. E-kaubandus on avanud piiriülese konkurentsi, kus toodete ja teenuste info on kõigile reaalajas kättesaadav. Paradoksaalsel moel takistab täielikult efektiivset turgu vaid seesama info kättesaadavus - info on erineval kujul ja selle maht ületab inimese vastuvõtuvõime.

E = MC² kaubanduses - modifikatsioon 2

Massi ja energia ekvivalentsuse tõttu avastati, et mass võib muutuda energiaks ja vastupidi.

E-kaubanduse ja M-kaubanduse ekvivalentsuse tõttu oleme avastanud, et Elektrooniline kaubandus võib muutuda Majas toimivaks kaubanduseks ja vastupidi. C ehk consumer on konstant. Kes enne oli ainult E-kaupmees on avanud kauplemispinna Majas ning Majades kauplejad arendavad endale E-kanaleid.

E = MC² kaubanduses - modifikatsioon 3

E-kaubanduse edukus sõltub mobiilsusest (M-mobility) ja mugavusest (C-convenience).

Tarbijal on võimalus osta sõltumata asukohast ja ajast. Ostuprotsess on seadmetest sõltumatu. Ostu võidakse alustada telefonis ühel päeval, täiendada tahvlis teisel päeval ja lõpetada kaupluses. Järjestus võib olla vastupidine ja kombineeritud. Ostunimekiri võib tekkida külmikul või prügikasti juures oleva skanneri abil. Oluline ei ole kaupluse asukoht vaid kliendi asukoht ja see et tal oleks teie kauplus alati käeulatuses - tema taskus.

Mugavus on oluline kõikides detailides. Alates valikust kuni kauba saamiseni. Kasutajaliides määrab kõik. Igal kaupmehel tekib mitmeid APP’e ning nad on tarbija poolt muudetavad. Ostja valib endale ise oma inforuumi - lubatud pakkumised, lubatud lojaalsusprogrammid, lubatud ja soovitud sortiment. Olenevat toodete kategooriatest määrab ta kojutoomise sageduse standardteenusena.

Osale arutelus

  • Imre Reinson

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara