Autor: Kei Karlson • 10. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis tagab lühiajaliste töötajate värbamisel edu?

Juhtidel, kelle ettevõtetes on jõulude ja aastavahetuse ajal töökoormus tavalisest oluliselt suurem, ei ole jõulud rahulikud, vaid kujunevad tavaliselt kohutavaks mölluks ja stressiallikaks.

Need juhid on tänaseks ilmselt uuendanud oma rahustite retsepti, registreerinud end jooga tundidesse ja tühistanud lähinädalatel kõik kohtumised oma sõpradega. Noh, ilmselt ka perega….

Sest kuidagi tuleb see möll üle elada.

Kui olen küsinud taolises olukorras olevatelt juhtidelt, et miks nad ometi endale selleks ajaks rohkem inimesi tööle ei võta, siis tihtipeale toovad nad põhjusteks liigse aja, mis kulub värbamisele ja oskamatuse teha kiiresti õigeid valikuid.

Sest kui pole aega pikaks ja põhjalikuks värbamisprotsessiks, siis kuidas olla kindel, et abilised hästi hakkama saavad ja hoopis tööd juurde ei tekita?

Enda kogemuste põhjal võime täna öelda, milliseid oskuseid ja omadusi abilisi värvates silmas tuleks pidada. Lisaks on sarnased kogemused saadud ettevõtetelt, kes tihti lihtsamatel ametikohtadel projektipõhist tööjõudu kasutavaid.

Ja kui arvasite, et edu lühiajaliste projektide puhul tagab eelnev kogemus või erialane haridus, siis tegelikult see alati nii ei ole.

Oskused ja omadused, mida silmas pidada, valides lihtsatele töödele lisatööjõudu

225 ettevõtte seas läbi viidud uuring näitas, et parima tulemuse saavutavad need lühiajalised töötajad, kellel on keskmisest parem suhtlemisoskus. Nad julgevad ise küsida olulised asjad tööga alustades üle, et võimalikult kiiresti ametisse sisse elada ja enda ülesandest aru saada. Õnneks ei ole suhtlemisoskuse headuse hindamiseks vaja kasutada keerulisi teste ja pikka värbamisprotsessi. Piisab telefoni või Skype kõnest.

Teine oluline edufaktor on positiivne hoiak. 95% küsitletud ettevõtetest tõdes, et see faktor on üks olulisemaid edukalt hakkama saamise eeldusi. Seda, millise hoiakuga inimene tööle tuleb, saab tihti välja lugeda tema motivatsioonist ja põhjusest, miks ta seda tööd teha tahab. Positiivset hoiakut ei tasu oodata, kui on teada, et töötaja tuleb seda tööd tegema vaid seepärast, et ta vajab raha ja tema jaoks ei ole üldse oluline, mida ta selleks tegema peab. Kui töö sisu ei paku vähimatki huvi, siis on suur tõenäosus, et sellel töötajal teie juures silm ei sära ja ta endast 100% ei anna. Motiveeritud ja särasilmne töötaja loob seevastu positiivse õhkkonna kogu ettevõttes ja peegeldab seda klientidele.

Kolmas oluline näitaja on muutustega toime tulemise võime. Selles osas on hea teada, et üldiselt on noored väga head muutustega kohanejad. Kuna Y generatsioon peab kogemuste hankimist väga oluliseks, siis on nad harjunud erinevate olukordadega toime tulema ja kiiresti kohanema.

Läbi GoWorkaBiti on aasta jooksul tehtud rohkem kui 25 000 tunni jagu lühiajalist tööd erinevates ettevõtetes. Ka nendelt ettevõtetelt saadud tagasisidest selgub, et pikkade CVde lugemisest ja erialase kogemuse esmatähtsaks pidamisest on hoopis olulisem töötaja tahe pakutud tööd teha.

Ja kui juba on teemaks jõulud, siis miks mitte kinkida mõnele noorele veel enne jõule üks tore töökogemus ja võimalus teenida pühadeks taskuraha.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757