Ebaaususega kaugele ei sõida

Kuna kaubandusvõrgus on kampaaniad saanud igapäevaseks, siis tuleb ette ka eksimusi, kuid need pole tahtlikud, kirjutab kaupmeeste liidu tegevdirektor Marika Merilai.

Jaekaupmeeste pingutused on vilja kandnud ja klientide pahameel aastate jooksul vähenenud. Siiski leidub vigu ja arusaamatusi kampaaniate läbiviimises. Põhjused on peamiselt inimlikku ja infotehnoloogilist laadi. Kampaaniapakkumises on enamasti kuni paar tuhat kaubanimetust, kuid suuremate kaupluste hallatavasse sortimenti kuulub kümneid tuhandeid artikleid.

Kampaaniate korraldamisel lähtuvad kaupmehed klientide vajadustest, heades tavadest ning ka sellest, et kauplemisvõtted oleks ausad ja selged. Kampaaniad korraldatakse selleks, et pakkuda kliendile häid ja huvitavaid tooteid heade hindadega. Kampaaniaid korraldatakse müügimahtude ja käibe tõstmise eesmärgil või brändi tuntuse tõstmise nimel, vahel on vajalik ka püsikliente premeerida jms. Kampaania ettevalmistamine nõuab tõsist pingutust, see on midagi enamat kui vaid kauba reklaam ühes meediakanalis.

Missugused on ebaausad kauplemisvõtted?

Kauplemisvõte on ebaaus, kui kaupleja ei lähtu tegevuses ametialasest hoolsusest, ja selle tulemusena võib tarbija teha otsuse, mida ta ei oleks teinud teistel tingimustel. Sellisteks võteteks loetakse:

1) kampaaniahind on riiulil pärast kampaania lõppu muutmata, kuid kassasüsteemis muudetud;

2) „kuni kaupa jätkub“-kampaaniad, mille puhul kaupa ei ole mõistlikus koguses;

3) lõppenud kampaania üleskutsed on trükitud kaupade pakenditele;

4) kampaania toimumise aeg on piiritlemata.

Kõige sagedasem probleem on kauba vahetus läheduses, riiulil ja kassas olev erinev hind, mis võib olla nii kõrgem kui ka madalam. Tarbijakaitse kontrollostude tulemused näitavad eksimusi mõlemas suunas, kuid kliendile valmistab loomulikult pahameelt kassas enam maksmine.

Klienti pahandada ei taha keegi

Vahel on kampaania või partii lõppedes uus kaup uue hinnaga, kuid riiulil ei ole jõutud veel hinnasilti vahetada, vahel on ka klient peale kaubaga tutvumist selle tagasi pannud valele kohale, kus hind teine jne.

Konkurents jaekaubanduses suureneb pidevalt, laienenud on müügikanalite võrk, rakendatakse uusi müügiedendusmeetodeid. Oluline on, et müük käiks häid kaubandustavasid arvestades ning oleks tagatud aus konkurents kaupmeeste vahel ja paremad võimalused kliendile.

Kaupmehed arvestavad üha enam antud lubaduste täitmisega ja soovivad pakkuda kaupu ja teenuseid, arvestades, et ebaausate kauplemisvõtetele tuginev konkurentsieelis saab olla vaid lühiajaline. Keegi ei taha kliendile ebamugavusi valmistada.

Osale arutelus

  • Marika Merilai, Kaupmeeste Liidu nõunik

    Marika Merilai, Kaupmeeste Liidu nõunik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara