31. juuli 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Müüja, kes sai müügile saatulikuks

Foto: Erik Prozes
Olen elu jooksul leidnud end rohkem kui korra olukorrast, kus lähen poodi, mis mulle meeldib, kus esindatakse brändi, mis mulle meeldib, et osta toodet, mis mulle meeldib – ja see lõpeb fiaskoga, sest müüki vormistav inimene on täiesti vastuvõetamatu.

Hiljuti juhtus see ühes tehnikabrändi poes, kus ajasin taga juhtmeta kõrvaklappe. See olnuks lihtne müük. Müüja andis aga mitu korralikku hoopi, et seda müüki eales ei toimuks.

Esimese asjana väitis ta, et juhtmeta klapid on halvad. Ja siinkohal ei maksa seda väidet ajada segamini eksperthinnanguga. Seejärel suunas ta mind jõuliselt toodete juurde, mille vastu mul igasugune huvi puudus. Ja et i-le täpp panna, otsustas ta isiklike mõnituste läbi seda olematut huvi kasvatada.

Mind huvitab, mis alustel see inimene tööle võeti. Sama hästi võiks palgata vetelpäästjaks kellegi, kes ei oska ujuda. See tekitab tunde, nagu oleks müük lihttöö, mida oskab igaüks. Aga see pole nii.

Miks võetakse tööle müüja, kelle müügivõimekus on kõige suurem siis, kui ta tööle ei tule? Kui too müüja poleks tagaruumist välja tulnud, oleksin ma lahkunud poest ostuga.

Müüja pingutused panid põntsu. Tänu müüja aktiivsetele pingutustele ma mitte üksnes ei ostnud midagi, vaid käin nüüd suure kaarega kauplusest mööda, kartes järgmise sarnase “müügispetsi” otsa sattuda.

Ja kui ma poleks viisakusest poe nime nimetamata jätnud, oleks ühe halva müüja negatiivne mõju juba palju suurem.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757