Aus mäng aukohale, e-kaubanduses samuti

Nii nagu inimestes, hinnatakse ka ettevõtluses ausust ja sõnapidamist. Üha kasvava populaarsusega e-kaubanduses on end pildile sättinud sadu valemängijaid, kes vilistavad kehtivatele seadustele ja tarbija  õigustele.

Kui kaupleja müüb või vahendab internetis järjepidevalt uusi tooteid, palub tarbijal toote eest maksta eraisiku arveldusarvele ja ei väljasta ostudokumenti, on tõenäoliselt tegemist varimajandusega.

Sageli on sellistel müüjatel kauba juures märge, et tooteid tagasi ei osteta ega vahetata, valesti saadetud või defektse toote eest ei vastutata. Kannatajaks on tarbija, kelle arvates e-kaubandus tähendabki põrsast kotis.

Seaduserikkumist ei tohi sallida

Seaduserikkumiste puhul on õigustatud ootus, et sekkuvad järelevalvet tegevad riigiametid. Varimajandus e-kaubanduses on luubi all nii maksu- ja tolliametis kui ka tarbijakaitseametis, aktiivselt teeb teavitustööd e-kaubanduse liit. Kui varem tuli jaemüük posti või interneti teel registreerida majandustegevuse registris ning registreeringuta ei tohtinud e-kaubandusega tegeleda, siis alates eelmise aasta 1. juulist see nõue ei kehti.

Tänu registrile oli ülevaade, kui palju on Eestis tegutsevaid e-poode, ning registreeringuta kauplejad võttis kohalik omavalitsus vastutusele.

Üheks lahenduseks koduõue puhastamisel on e-kaubanduses registreerimiskohustuse
taastamine, mille üle võiks järelevalvet pidada tarbijakaitseamet.

See, kui sanktsioonid on piisavalt motiveerivad, välistaks ettevõtjaks registreerimata isikute äritegevuse sotsiaalmeediavõrgustikes.

Varimajanduse mõtted võib eos lämmatada ka aktiivsem riigiametite teavitustöö meedias. Maksuamet on sel aastal teavitusega aktiivne olnud, tulemusena deklareeriti tulusid
eelmise aastaga võrreldes 71% rohkem.

Kõigest jääb jälg

Usaldusväärne e-kaupleja registreerib end esmalt ettevõtjaks kas siis FIE, OÜ või ASi vormis. Kauplemiskohas, olgu selleks siis e-pood või Facebooki leht, esitatakse tarbijale müügitingimused, mis on kooskõlas seadustes sätestatuga. Kirjas on ettevõtte nimi, registrikood ja kontaktandmed ning tarbijale väljastatakse alati ostu tõendav dokument.

Kaupleja nimi tasub enne tehingut lüüa otsingumootorisse ja e-äriregistrisse.

Nagu igas majandusharus, tuleb siingi enne turule sisenemist endale selgeks teha, millised on mängureeglid ning millist lisaväärtust soovitakse kliendile luua. Internetis
jääb igast tegevusest jälg ja tark kaupleja seab ausa mängu aukohale.

Osale arutelus

  • Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja

    Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara