Kuidas valida jaekauplusele asukohta?

Kuidas valida jaekauplusele asukohta?
Kuidas valida jaekauplusele asukohta?

Erply tegevjuht Kristjan Hiiemaa küsib enda blogis, et milline on jaekaupluse ideaalne asukoht, kus edu on tagatud?

Kõige teadlikumad asukoha valikus jaekaubanduses on toidukaupluste ja apteekide ketid. Neil on olnud ka kõige kulukamad õppetunnid just asukoha suhtes. Enne lõpliku otsuse tegemist kaupmehed analüüsivad võimalikku asukohta igast vaatenurgast.

Mõningad küsimused, millele tasub vastata enne asukoha valiku tegemist?

  • Kui palju kaubandus-, kontori- ja laopinda sa vajad?
  • Milline on planeeritava kaupluse naabruskond?
  • Kas ümbruskond on uus või vana?
  • Kas sealsed inimesed on vaesed, rikkad või keskmised?
  • Kas see on äri- või eramajade piirkond?
  • Kas sealsed potentsiaalsed kliendid on noored või keskealised?
  • Kas seal on palju mööduvaid kliente või korrapärased külastajad, millest see võib sõltuda?
  • Kuidas jalakäijad liiguvad?

Ülevaade kaupluse potentsiaalses asukohas liikuvate klientide liikumisest, tuleks teha erinevatel perioodidel keskmistel päevadel. Vaadata ka seda, kas kliendid liiguvad rohkem sama tänavaäärt või vastaspoolel.

  • Mis tüüpi jaekauplused on lähipiirkonnas?
  • Kas need kauplused tõmbavad inimesi eemale kaupluse uuest asukohast?
  • Kas parkimiskohti on piisavalt?
  • Kes on otsene konkurent läheduses?
  • Kas tegemist on progressiivse ja kasvava piirkonnaga või linnaga?
  • Millised on kogukonna tingimused ja kuidas need mõjutavad tulevikku?
  • Kas seal piirkonnas on piisavalt tuletõrje ja politsei kaitset?

Muud küsimused soovitan ettevõtetel ise läbi mõelda ning mõelda neile vastused vaimsel tasandil, enne kui avatakse uus kauplus.

Kaupluse asukoha otsus on liiga püsiv, et otsuseid teha kergekäeliselt. Parem on kirjutada küsimused paberile, uurida ja saada kõigile oma küsimustele täpsed vastused. Pane iga küsimuse taha vastus ning analüüsi neid põhjalikult.

Samuti on mõistlik küsida nõu pangast, kus su äri rahad on ning ka enda koostööpartnerite käest. Kõik nendel inimestel on hea meel sulle nõu anda ja aidata. Kõik soovivad, et uus äri õnnestuks.

Milline on ideaalne kaupluse asukoht, kus edu on tagatud?

Siin ei ole konkreetset reeglit ega valemit, mis annaks sellele küsimusele vastuse.

Me oleme näinud mõningates asukohtades tohutut edu, mis on kõikidele reeglitele vastu ehk nad oleks pidanud läbi kukkuma. Samamoodi on ka ideaalsete asukohtade puhul, kus on näiteid läbikukkumisest.

 

See tähendab lihtsalt, et asukoht üksi ei muuda kauplust edukaks või läbikukkunuks. Seal on ka teisi tegureid, mis peavad olema täidetud, et hea asukoht aitaks tagada edu.

Ideaali ei ole teinekord võimalik saavutada, siis on kompromissid vajalikud. Kui asukoht ei ole ideaalne, siis peab pakkuma asendust eriväljapanekutega, dekoratsioonide ja teenindusega.

Kaupluse asukoha valik nõuab aega ja hoolikat kaalumist. Kauplus ei suuda ellu jääda halvas asukohas, sest tarbijad väldivad neid kohti, sest sinna ei ole lihtne või ohutu pääseda. Asukoha valikul ei tohi kunagi kiirustada. Kui sa oled leidnud kauplusele sobiliku asukoha, siis ära ava kauplust, kui sa ei ole 100% veendunud, et sa seda soovid!

Pea meeles: Kaupluse avamine kehvas asukohas on surmav!

Osale arutelus

  • Kristjan Hiiemaa, Erply tegevjuht

    Kristjan Hiiemaa, Erply tegevjuht

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara