Masinad tungivad toidupoodi

Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid
Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid

Eesti kaubanduses hakatakse järjest rohkem kasutama automatiseerimist, et saada konkurentsieelist, kirjutab Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid.

Kui räägitakse robotitest ja tööprotsesside automatiseerimisest, siis mõeldakse ennekõike tootmist. Tootmisliinid ja robotid asendavad aina enam inimtööjõudu ja ehkki uuendused on investeeringumahukad, siis protsesside automatiseerimine muudab töö efektiivsemaks ja annab konkurentsieelise.

Kaubanduses automatiseeritakse samuti tööprotsesse. Jaekaubanduses on Eestis hõivatud üle 40 000 inimese. See on väga suur hulk töökäsi müügisaalis, laos ja kassades, kelle töökoormust saab vähendada tänu innovatsioonile. Eesti kaubanduses pole küll protsesside automatiseeri­mine olnud nii jõuline kui suurema tööjõukuluga riikides, kuid see muutub kiiresti.

Selverites on automatiseerimine kõige nähtavam iseteeninduskassades. Automatiseeritud süsteem hoiab kokku töötunde kassades ja kliendid pääsevad järjekordades seismisest. Selveri esimene iseteeninduskassa võeti kasutusele 2011. aasta kevadel, praegu on need kasutusel 20 kaupluses ning neid kasutab iga päev üle 20 000 kliendi.

Kiirus suureneb

Üheks valdkonnaks, kus automatiseerime protsessi, on kaupade tellimus. Tellimisprotsess on kaupluse toimimisel oluline, sest kliendid ei andesta tühje riiuleid. Kaup peab suures kaupluseketis liikuma kiirelt ja olema paindlikult juhitav, teave kauba liikumise kohta peab olema jälgitav kogu tarneahela puhul. Tarkvaralahendustes oleme võtnud kasutusele järk-järgult tellimissoovituste lahendust (smart planning), kus programm genereerib toodetele tellimissoovitusi, mida kasutaja saab vajadusel üle vaadata või korrigeerida, edasi toimub automaatne valideerimine ja tarnijale edastamine.

Majandustarkvaras oleme juurutanud elektroonilise kaubaarvete automatiseeritud sisestamise protsessi, mis on vähendanud vajadust raamatupidamise teenusele. Samuti on automatiseeritud elektrooniline andmevahetus: müügi- ja laoraportite ja tellimuste edastamine toimub ilma kasutaja sekkumiseta.

Mõistlikum ajakasutus

Kasutame automatiseeritud toiminguid muudes tarkvaralahendustes eesmärgiga rutiinsemad ja ajakulukamad toimingud kasutajatelt ära võtta, mis võimaldab keskenduda sisulisele tööle, milles automaatika ei saa nii palju inimest asendada. IT-lahendustes oleme automatiseerinud protsesse, kus kasutajad teevad päevast päeva sama toimingut ja kulutavad sellele ebamõistlikult palju aega.

Automatiseerimine mõistagi jätkub. Kasutatakse rohkem iseteeninduskassasid, lisanduvad elektroonilised hinnasildid ja ilmselt tulevad tulevikus ka automatiseeritud lahendused riiulite täitmiseks

Osale arutelus

  • Erkki Erilaid

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara