Klienditeeninduse ABC või siis mitte

Koolitaja Elari Tamm
Koolitaja Elari Tamm

Kuidas käituda kliendiga siis, kui midagi on halvasti? Kahte vastandlikku ostukogemust võrreldes kirjeldab koolitaja Elari Tamm enda blogis, kuidas õige vastus sellele küsimusele kliendi rahulolematuse hõlpsalt positiivseks muuta!

Amazon on õpetanud oma inimestele, kuidas käituda kliendiga, kes on mingil põhjusel rahuolematud. Tellisin hiljuti mõned raamatud, mis kunagi kohale ei jõudnud. Sellest Amazonile teatades, tuli vastus kümne minuti jooksul.

Vastus oli jahmatav. Nad ei eeldagi, et ma oleksin petis, tahtlikult uusi raamatuid kauplemas. Vastupidi, vabandus oli asjakohane, kiire ja  kompensatsioon uuele tellimusele ning uued raamatud pandi posti sõnumiga:“garanteerime seekordse kohale toimetamise.”

Siis olen kaubaketi Rimi järjekorras, et maksta toidu eest. Minu ees on proua. Tooteid läbi lastes, ütleb vanem proua, et sildil oli hind teine, kui nüüd kassas.

Seejärel kassas olnud tütarlaps ohkab. Lahkub nii viieks minutiks ja saabub sõnumiga, et jah hind on odavam. Siis tuleb juhataja, sest kassas oleval teenindajal ei ole vastavaid õigusi, et muuta hinda. Ja siis ta lahkub. Ei vabandust, kompensatsiooni. Ei hoolimist.

Rimi ja Amazon kulutavad klienditeeninduse peale palju raha ja aega. Õpetavad ütlema tere ja head aega, elementaarseid teeninduse juurde kuuluvaid tegevusi.

Üks aga eristub, sest on loonud “kuidas käituda kliendiga, kui midagi läheb kehvasti” kultuuri, sest mõistab, et rahuolematus on hea koht uskumatu hoolivuse näitamiseks ja lojaalsuse kasvatamiseks.

Kõige lihtsam viis eristuda oma äri ja eluga on ennekõike siis, kui midagi ei õnnestu, midagi läheb valesti ja sa saad klienti üllatada uskumatu positiivsuse ja hoolivusega. Kõik teevad vigu ja ainult suurepärased tunnistavad seda.

Õpeta oma inimestele, kuidas rahuolematu kliendiga tööd teha. Nii loome lojaalseid suhteid.

Osale arutelus

  • Elari Tamm, koolitaja

    Elari Tamm, koolitaja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara