Kuidas ennetada tehingute vaidlustusi e-kaubanduses?

krediitkaardi makse internetis
krediitkaardi makse internetis

Kui tarbija jaoks on internetis poodlemise suurimaks riskiks oht jääda ilma ostetud kaubast, siis e-kaupmehe puhul on peamiseks peavaluks tehingute vaidlustamine. Sellisel juhul kaotab kaupmees negatiivse stsenaariumi korral nii raha kui ka toote ning on lisaks kohustatud maksma ka vaidlustuse tasu. Kuidas sellist olukorda ennetada, selgitab kaardimaksete lahenduste ettevõtte EveryPay tegevjuht Lauri Teder.

Interneti kaardimakseid vaidlustatakse klientide poolt erinevatel põhjustel. Juhtudel, kui klient tõepoolest ei ole saanud soovitud kaupa või ei ole selle kvaliteediga rahul ja tahab tehingut tühistada, on kõige lihtsam ja odavam viis suhelda kliendiga otse ning leida üheskoos lahendus. Põhjendatud olukordades raha tagastamine või kauba vahetamine aitab vältida kaupmehe maineprobleeme ning vaidlustuse kopsakaid tasusid.

Seega soovitan kaupmeestel oma kliente julgustada probleemide korral nendega otse ühendust võtma ning teha kontaktivõtmine lihtsaks ja mugavaks. Eesmärk on leida probleemile kiire ja mõlemaid pooli rahuldav lahendus ning vältida tehingu vaidlustamist ostja panga kaudu, mis on kaupmehele kõige kulukam viis olukorra lahendamiseks. Kaasaegsetes kaardimaksesüsteemides saab kaupmees raha tagastamise ise mugavalt korraldada.

Kui kaupmees otsustab kliendile tehingu raha tagastada, tuleb kasutada sama kaardimaksetehingu tagastamist. Pangaülekandega või sularahas raha tagastamine võib pahatahtliku skeemi korral tuua kaasa uusi vaidlusi. Kui klient peaks näiteks pärast rahatagastamist väitma, et summad pole temani jõudnud, siis on seda kaarditehingu korral lihtne ja kiire tõestada.

Üheks levinud pettuse liigiks on tehingu vaidlustamise õiguse pahatahtlik kuritarvitamine. Teatud juhtudel tagab sellises olukorras kaitse 3D Secure autentimine, kuid mitte alati. Seetõttu tuleb iga tehingu puhul koguda võimalikult palju andmeid: logid, kliendi nõusoleku kinnitamised ostu sooritamisel, elektroonsed kirjavahetused ja teavitused, kauba saatmist ja kättesaamist kinnitavad dokumentatsioonid, allkirjastatud kulleri kviitungid jne. Pahatahtliku vaidlustuse korral aitavad need kogutud andmed pangale tõestada, et tehing leidis kindlasti aset ning ostja sai tasutud kauba kätte.

Lõpetuseks pealtnäha elementaarne soovitus - probleemide ennetamiseks peab kaupmees kasutama korrektset müügikoha nimetust, mis kajastub ka ostja kaardi väljavõttel pangas. Samuti peavad klientidele olema arusaadavad ja internetipoes võimalikult nähtaval kohal kättesaadavad täpsed internetipoe kasutamise ja maksetingimuste juhendid ning reeglid.

Osale arutelus

  • Lauri Teder, EveryPay juht

    Lauri Teder, EveryPay juht

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara