Koolitaja: 5 nippi, kuidas teenindaja saaks rohkem müüa

Koolitaja: 5 nippi, kuidas teenindaja saaks rohkem
Koolitaja: 5 nippi, kuidas teenindaja saaks rohkem

Kevad on märkamatult kätte jõudunud ja seega on mõistlik igal teenindajal/müüjal teha üks värskendus, et müüginumbreid suurendada. Aeternum koolitus & konsultatsioonid koolitaja Signe Valsberg annab 5 nippi, mis on olulised, et müük õnnestuks ja müüginumbrid kasvaksid.

  1. OLE TOETAVA MÜÜGIHOIAKUGA!

Iga teenindaja ja müüja, kes tegeleb igapäevaselt klientidega peaks oma peas kandma müüki toetavat hoiakut. See on tulemusliku müügi alus. Arvestada tuleb 3 põhilise osapoolega, kelle suhtes tuleb toetav olla.

ISEENDA suhtes – kui ma tean ja usun, et ma olen professionaalne teenindaja/müüja, siis on iseenesest mõistetav, et ma tahan kliendile midagi enamat pakkuda, kui vaid see mille järele ta tuli.

KLIENDI suhtes – kui ma tean ja usun, et klient vajab minu abi ja on tulnud sooviga abi saada (isegi, kui klient käitub nõudlikult või ebameeldivalt), siis on loomulik, et ma tahan klienti oma jõu ja nõuga toetada ja talle parimat soovitada. Ja parim ei pruugi alati olla kliendi jaoks see, mille järele ta tuli. Kui ma olen ekspert, siis oskan klienti juhtida ja soovitusi jagada, et klienti parima toote/teenuse saaks.

ORGANISATSIOONI suhtes – kui Sa usud oma organisatsiooni ja nendesse toodetesse/teenustesse, mida Sinu organisatsioon pakub, siis müümine on imelihtne, sest Sa usud, et teie toode/teenus aitab kliendi elu paremaks teha.

  1. TUNNE TOODET/TEENUST MIDA PAKUD!

Müüdava toote/teenuse põhjalik tundma õppimine võtab loomulikult veidikene aega, samas tasub õppimine ennast kuhjaga ära. See on ammu selgeks tehtud, et toode/teenus mida teenindaja/müüja hästi tunneb ja millesse ta usub, seda ta ka meelsamini müüb. On ju loomulik, et lihtne on müüa ja pakkuda kliendile seda mille kasu ja väärtust sa tead.

  1. ÕPI ERINEVAID KLIENTE KUULAMA!

Pea meeles, et iga klient on unikaalne. Kliendi unikaalsusest saad aimu, kui õpid teda kuulama. Klienti saab rääkima panna läbi avatud küsimuste. Klient räägib alati sellest mis tema jaoks on oluline. Ja kui Sa oskad klienti kuulata (kuulata, mitte kuulda), siis tead mida talle pakkuda. Tihti pakume me kliendile seda, mis meile endale oluline tundub ja see on suurim viga mida me saame teha. Seetõttu on kliendi kuulamine oluliseim asi müügis. Ainult see annab võimaluse just kliendi jaoks oluline toode/teenus ta rahulolevaks muuta.

  1. PAKU KLIENDILE TERVIKLAHENDUSI!

Vaata klienti alati, kui tervikut. Kui klient tuleb ühe toote järgi, siis Sinu kui professionaali asi on osata näha, mida klient antud toote/teenuse juurde veel võib lisaks vajada. See aitab lõpuks kokku hoida kliendi aega ja teeb talle ostmise lihtsamaks. Klient on kindlasti tänulik, et Sa oskasid teatud asju ette näha, mille peale tema poleks tulnudki.

  1. LÕPETA KLIENDIGA KONTAKT POSITIIVSELT!

Anna kliendile teada, et Sul on olnud teda hea meel aidata. Kindlasti ütle kliendile, et ta on alati oodatud tagasi. Jäta meelde, et see millise tundega klient teie juurest lahkub selle tundega ta teie juurde järgmisel korral tuleb. Seetõttu on positiivne kliendikontakti lõpetamine kliendiga äärmiselt oluline.

Allikas: Aeternum koolitus & konsultatsioonid.

Osale arutelus

  • Signe Valsberg, Aeternum koolitus & konsultatsioonid

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Expert otsib TV/AV TOOTEJUHTI

Expert Eesti OÜ

06. juuni 2017

KindlustusEst Kindlustusmaakler otsib MÜÜGISTRATEEGI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

23. juuni 2017

Tarkvara

Nortal hakkab USAs e-kaubanduse lahendust välja töötama

Rahvusvaheline tarkvara- ning ärikonsultatsioonide ettevõte Nortal laiendas oma tegevust Põhja-Ameerikasse, käivitades suuremahulise projekti ühele piirkonna suurimale telekomifirmale mastaapse e-kaubanduse lahenduse väljatöötamiseks.

Kuidas läks jaekettidel 2015. aastal ja millised on käesoleva aasta eesmärgid?

Uurides suuremate jaekettide majandusaasta aruendeid selgus, et kõige enam käivet suutis kasvatada Maxima Eesti (9%), samas lõpetati majandusaasta 2,5 miljoni suuruses kahjumis. Enamus jaekette suutsid enda käivet kasvatada, siis võrreldes aasta varasemaga oli väiksem käive Prisma Peremarketil ning ABC Supermarketil. Turuliider on jätkuvalt Coop Eesti. Loe, kuidas jaeketid ise kommenteerivad enda möödunud aasta tulemusi ning käesoleva aasta eesmärke.

Blogid

Käsi­raamatud