16. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Chilli juht: kas paindlik töökorraldus teeb ikka kõik töötajad õnnelikuks?

Chilli tegevjuht Matin Aigro
Foto: erakogu
Viimase aja personalitrendiks on kujunenud paindlik töökorraldus, kus juhid suunavad oma töötajaid ise valima aega ja kohta töö tegemiseks, viimased on seeläbi õnnelikumad, lojaalsemad ja produktiivsemad kui eales varem. Kas tõesti nii lihtne?

Võin oma kogemusest öelda, et ei ole nii lihtne üles ehitada töökorraldust, mille peale kogu meeskond ööpäevaringselt aplodeerib. Oleme aastate jooksul Chilli meeskonnaga järgi proovinud mitmeid töökorraldusi, mis on varieerunud 30-50 inimese vahel. 

Üle kuue aasta laborikatseid on meid välja toonud meie jaoks kõige paremini toimiva töökorralduseni: enamik meeskonnast üheksast-viieni majas. Tundub väga ebapopulaarne resultaat, kas pole? Isiklikult näen nelja põhilist proovikivi paindlike tööaegade juurutamises.

Esiteks on eri positsioonidel erinevad kohalolekuvajadused. Klienditoe kõneliin ei mõju väga professionaalselt, kui rannas lapsed taustal kilkavad. Seega, mida mõtleb see klienditeenindaja kontoris kuumal suvepäeval, kui ülejäänud meeskond töötab rannast ja hoolitseb läbi sotsiaalmeedia, et ka ülejäänud maailm seda teaks: #kaugtöö #rannakontor #happylife. See paneb õnnetu klienditeenindaja kontoris mõtlema, et #f***mylife #cvonline #yolo

Teiseks muutub meeskondlik produktiivsus. Kui kas või üks inimene mõnest olulisest projektist töötab distantsilt, siis peavad jooksvad arengud ka temani kuidagi jõudma. See tähendab, et kogu meeskond peab kontoris näost-näkku suhtlemise asemel kolima Skype’i ja trükkima nagu homset poleks. 

Kolmandaks on juhil vaja pidevalt veenduda kaugtöö mehhanismi töökindluses, et seda ei kuritarvitataks. Tõenäoliselt ütlevad ka analüütikatööriistad ja kaugtöötaja päevaaruanne pool tõde, kuid praktikas sellest tihti ei piisa. 

Neljandaks peaks tööelu asuma pilves. Skype, CRM, Hootsuite, Zendesk, Dropbox, Trello, Slack, Asana, Evernote ja Google Docs on vaid mõned näited meie meeskonna tööriistadest Chilli käigus hoidmiseks. Kui sinu ettevõttes eksisteerib pigem “vahelduv pilvisus”, võib ees oodata tihe udu ja libeduse oht, saates inimesi distantsilt toimetama lokaalsete programmidega. 

Meie näitel ei ole distantsilt töötamine midagi uut ega uuenduslikku, vaid pigem viis, kuidas oma inimestele vajalikul hetkel vastu tulla. Vahel on lasteaiapuhkuste periood, teinekord vaja lemmikloomal kodus käppa hoida. Olukordi on erinevaid. 

Paindlik töökorraldus on kindlasti teema, kuid ma tooksin käibele loogilisema väljendi “dünaamiline töökorraldus”, mis on kohanev vastavalt ettevõtte võimalustele ja personali vajadustele. Pidevas muutumises olev töökorraldus ongi meie jaoks täna perfektne viis oma laev õigel kursil hoida. Katsetada tasub igal juhul!

Martin Aigro võtab osa 6. septembril toimuva konverentsi "Palga Päev 2017" vestlusringist, kus räägitakse paindlikkust töökorraldusest. Vestlusringis arutlevad veel Elisa Eesti personalijuht Kaija Teemägi, CV-Online'i turundusjuht Rain Uusen, Executive Lab'i partner Ilona Lott ja Targa Töö Ühingu juht Ave Laas.

Tutvu konverentsi programmiga SIIN.

Autor: Matin Aigro, Chilli tegevjuht

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757