E-kaupmehed sõltuvad viimase miili pakivedajast

Signe Kõiv
Signe Kõiv

E-poe käepikenduseks valitud viimase miili pakkuja eeskujulik teenindus on määrava tähtsusega, ja siin ei ole ruumi lohakusele, kirjutab Eesti E-kaubanduse Liidu juht Signe Kõiv.

Kauba konarliku teekonna negatiivne emotsioon seostub tarbijale e-poega ning võib ta tulevastest ostudest loobuma sundida. Konkurentsitingimustes võidavad koostööpertnerid, kes e-kauplejalt viimase miili peavalu ära võtavad, mitte juurde ei tekita.

Eesti e-ostlejad on maailmas unikaalsed oma pakiautomaadi- ja pangalingi kasutamise lembusega. Pakiautomaatide võrgustik ja pakkujate ring on aktiivselt laienenud ning tarbijate võimalused saada pakk kätte endale sobival ajal ja sobivast kohast on tarneviisi populaarsusele kaasa aidanud. 

Tarbijauuringu põhjal eelistas 86% vastajatest e-poe kaubad kätte saada pakiautomaadist, 46% kulleriga ja 20% postkontorist. Numbrid räägivad selget keelt, milline teenus tarbijaid kõige enam rahuldab.

Valdavalt jõuavad Eesti e-poodide tellimused kohale päeva-paariga, osade kaubagruppide puhul juba tellimise päeval. Siin ei ole eestlaste ootused üleliia kõrged – 76% vastajatest ei oota sama päeva tarnet, küll aga peetakse puuduseks kõrgeid kohaletoimetamise kulusid, pikka tarneaeg ja tagastamise keerukust. 

Üleilmse e-kaubanduse müügimahu prognoos aastaks 2017 on 2,29 triljonit dollarit, aastaks 2021 peaks see kahekordistuma. See paneb proovile kõigi osapoolte võimekuse e-kaubanduse toiduahelas. 

Lohakatele ja ebaefektiivsetele sellel turul ruumi ei ole.

Osale arutelus

  • Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja

    Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara