(Sisuturundus) CM: Saarioinen Eesti juht: tootearendus on ettevõtte vedur

Saarioinen Eesti OÜ juhatuse liikme Märt Vilbaumi sõnul on tootearendus ettevõtte vedur – kui see toimib, on firmal tulevikku.

Ettevõttes valmistatavad Mamma kaubamärgi tooted on suurepärane näide innovatsioonist, kuidas kaasaegsete tehnoloogiliste lahendustega on võimalik valmistada koduste maitsetega lihtsaid toite kogu perele.

2009. aastal Rapla külje all uue tehase avanud Saarioinen Eesti on kolme aastaga jõudnud oma kaubamärgiga Mamma tuntuseuuringus esimese kümne sekka. Seejuures pole hea maine ja oluline turuosa saavutatud mitte rohkete reklaamikampaaniate, vaid kvaliteetsete toodetega.

"Meie tulemused on vastanud ootustele ja plaanidele, mis tehasesse investeerimisel tehti," nentis Vilbaum. "Tänavuseks käibeks kujuneb umbes 8,6 miljonit eurot ning meie kasv on olnud igal aastal kiirem turukasvust. Järelikult oleme õigel teel ja meie arusaamad valmistoidule esitatavatest ootustest on samad kui meie toodete tarbijatel".

Näiteks segatakse Mamma salatid valmis kohapeal tehtud majoneesist ning pannkoogitaignasse ei panda mitte munapulbrit, vaid päris mune. "Pannkook peab olema koduse koogi maitsega, muidu seda ju ei ostetaks. Vahe kodus tehtud pannkookidega on vaid selles, et valmistatavad kogused on sadades kordades suuremad, segamiseks ja küpsetamiseks on appi võetud masinad ning mis seal salata – töökeskkond on väga kõrge hügieenitasemega“ kõneles Vilbaum. "Tänapäevase tehnoloogia kasutamisega säilivad meil valmistatavad tooted oluliselt kauem kodustes tingimustes valmistatud toitudest. 

Valmistoodete kvaliteeti on võimalik tagada vaid heade ja kvaliteetsete toorainete kasutamisega. Tingimused toorainetele on väga ranged: jälgitakse, et lisaainete ja soola sisaldus oleks võimalikult väike, et kasutatav tooraine oleks püsiva kvaliteediga ning et toidu valmistamine, pakendamine, säilitamine ja jaotusvedu kauplusesse toimuks "külma keti" põhimõtte järgi, kus toodete temperatuur on vahemikus +2C-+6C. Lisaks jääb kogu ettevõtte päeva jooksul tehtud toodangust alles iga toidu kvaliteedinäide hilisemate võimalike pretentsioonide lahendamiseks toidu maitse või säilimise üle.

Igal hooajal uute toodete osakaal üle kolmandiku valikust

Iga hooajal toob Saarioinen Eesti turule uusi tooteid nii Eesti, Läti, Leedu kui ka Soome tarbijatele. Soome turustatakse hästi palju suppe, kastmeid, vormitoite ja pannkooke suurtarbijatele ning HoReCa sektorile. "On kindel hulk maitseid, mis alati müüvad, aga samas on just eestlased uutele toodetele väga avatud ning armastavad katsetada. Võin kinnitada, et uusi tooteid võetakse alati hästi vastu, iseasi, kas nad jäävad turule aastateks püsima," sõnas Vilbaum. "Uuendlikkusega peab silma jääma, muidu ei püsi ettevõte „pildil“.“

Mullu tuli Saarioinen Eesti välja täiesti e-ainetevaba lastesarjaga, kuhu kuuluvad riisipuder, makaronid lihapallidega ja pannkoogid šokolaadiga. “Lastetoitude osas olime lisainete kasutamisel järeleandmatud – pidime leidma nii e-vaba singi kui ka hakklihapallid ning šokolaadi. Nende leidmine oli meie ostuosakonnale suur väljakutse,“ rääkis Vilbaum.

"Kui rääkida tänase päeva trendidest, on meie müügist umbes 30% moodustavad salatid ja 30% võileivad ja burgerid. Inimesed eelistavad üha enam toite, mida saab arvutilaua taga või autos näksida ning mille valmistamiseks ei pea kaua vaeva nägema. Muidugi on turg nende 10 aastaga, mil oleme Eestis tegutsenud, muutunud. Aga meie püüame muutuda koos turuga,“ nentis Vilbaum.

"Samuti nagu me oma kontsernisiseses koostöös püüame leida paremaid lahendusi, oleme hakanud aktiivsemalt suunama ka jaekaubanduskettide mõtlemist ühise ja avatud kasvustrateegia poole. Usume, et tihe mõttevahetus kaubandusega alates tootearendusest kuni toote pakkumiseni tarbijale muutub üha vajalikumaks. Mujal maailmas tehakse tootjate ja müüjate vahel väga tõhusat koostööd ning läbi selle muutuvad rahulolevamaks eelkõige tarbijad. Ostja teeb otsuseid müüdava kauba pealt, aga kui kauplusekett ei müü tema lemmiktoodet, läheb ostja lihtsalt mujale!“

Saarioinen Eesti on oma 140 inimesega Rapla suurim tööandja. Tehas ehitati nimelt omaette vaiksesse kohta keset loodust, sest juhtkonna hinnangul polnud mõeldav rajada toiduainetööstust keset logistikaparki. Samadel põhimõtetel on kogu tehase territoorium suitsetamisvaba. 6000-ruutmeetrine tehas võimaldab toota kuni kuus miljonit kilogrammi erinevaid valmistoite aastas. Saarioinen Eesti OÜ omanikuks on kuulub Soome toiduainekontsern Saarioinen OY.


Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara