(Sisuturundus) CM: JAA Disain: liigne riskimine stabiilset ja pikaajalist edu ei taga

Valgus- ja neoonreklaamide tootja JAA Disani pikaajalise edu on taganud toote kvaliteet, liigsete riskide vältimine ning sihikindel tegutsemine innovaatilisemate toodete loomisel.

Kui kunagise Reklaamikombinaadi töötajate seas ettevõtte erastamisel sisepinged tekkisid, pidasid paar töötajat paremaks firmast lahkuda ning enda ettevõtmine luua. Ettevõtte üks asutajast Tanel Tööp meenutas, et alguses ostsid puhkuserahade eest materjale ning pakkusime teenust kahele uuendusmeelsele kliendile: Eesti Telefonile ja Lukoilile. „Olime noored ja innovatiivse mõtteviisiga, nemad soovisid samuti uut lähenemist“ lisas Trööp.

JAA Disain alustas tegevust 1993. aastal sadades kordades väiksemates mahtudes kui täna. Läbi aastate on sama omanikering olnud ettevõtte tegevusega aktiivselt seotud ning püüdnud olla alati atraktiivsed, uuendusmeelsed ja arenemisvõimelised. „Kindlasti on olnud hetki, mil on raske leida motivatsiooni, aga neid on vähe olnud,“ mõtiskleb Trööp. „Oleme kui kihutavas bussis, mida turg tagant pressib. Peatuda pole võimalik.“

Samas peab ta JAA Disaini üheks pikaajalise edu eeliseks mitte pea ees tulle tormamist, vaid iga uue sammu puhul põhjalikku vaagimist ja järelemõtlemist. Äkkotsused ja tormamine pole ettevõtte juhtkonnale omane, seega mõeldakse alati iga käik enne läbi – olgu tegemist siis uute toodete, tarnijate või investeeringutega. Areng peab toimuma sihikindlalt ja tasapidi ning firmasisesed inimsuhted peavad olema korras.

„Teine suur asi on loomulikult kvaliteet,“ kinnitab Trööp. „Meie ekspordi osakaal on viimase 10 aasta jooksul kõvasti kasvanud. Toetame väikeettevõttena Eesti eksporditurgu, tarnides põhiliselt Skandnaaviasse, mis on tuntud oma jäiga suhtumise poolest püsivalt kvaliteetsesse tootesse. Meie partnerid kinnitavad, et hindavad eestlaste innovatiivsust, paindlikkust, kauba püsivat kvaliteeti, kohalikest soodsamat hinda ning kiiremat tarneaega.“

Ümbertegemine on alati kallim, kui kohe õige asja ostmine

Mitmed Eesti ettevõtted on läinud seda teed, et hüppavad hinna pärast ühe tarnija ja koostööpartneri juurest teise juurde ning sellisel puhul on Trööpi sõnul vitsad kiirelt tulema. „Pigem tasub teha koostööd veidi kallima, aga stabiilse ja kindla tarnijaga, kelle järelteenindus ja garantii on järele proovitud. Meile tuleb näiteks päevas 5-6 soodsat LED-ide pakkumist, mida me isegi ei loe, sest teame, et need tulevad Hiina tehasest, mille kvaliteet ei vasta meie nõudmistele. Me ei taha end leida olukorrast, et lööme korraks hinnad alla ja paari aasta pärast töötame miinuses, kuna kehva töö ümbertegemine on väga kallis.“

20 aastat tagasi küsiti valgusreklaamide eest ulmesummasid, sest kõik, mis oli kallis, tundus põnev. „Trükifirmad tahtsid sama töö eest 10 korda suuremat raha kui täna, kuna tööd oli vähe, ei saanud keegi rikkaks aga kvaliteet oli selle juures ikkagi oluline,“ jutustab Trööp. „Vahepealne masuperiood ja hindade pressimine rikkus tarbija ära. Kahjuks on see mõttelaad aga kestma jäänud, et ei vaadata kvaliteeti, vaid hinda. Oleme pidanud väga palju „säästurežiimil“ töötanud ettevõtete, kes on tänaseks turult juba kadunud, odava hinnaga kaupa ümber tegema ning ümbertegemine pole kunagi soodne.“

Trööp lisab, et valgusreklaamide äri ei ole eriti suurte marginaalidega äri, mis paneb küsima, kuidas pole inimestele kohale jõudnud, et masu ajaga samasuguste megaodavate hindadega kätte saadud asjade kvaliteet ei saa olla hea. „Lisaks soovitan kõigil tellijatel jälgida firma tausta ja järjepidevust, et kui lubatakse 10 aastast garantiid, kas siis on põhjust arvata, et see ettevõte ka nii kaua püsib? Valgusreklaam ei ole odav investeering ning tarbijate liigse soodsa hinna eelistamine tekitab tahtmatult võrdluse automaailmaga: kas oleksite nõus ostma auto ning seda käsitsi mööda maanteed edasi lükkama, sest ilma rooli ja mootorita hind oli hoopis soodsam?“

Neoonreklaamid tulevad tagasi

Valgusreklaami tellimisel ei pea alati kohe teadma, mida täpselt vajate. JAA Disain teeb reklaami  kliendi idee ja jooniste järgi, aga on valmis ka ise mõtlema ning soovitama ilusat ning silmapaistvat reklaami vastavalt tellija soovidele ja rahakotile. Üldjuhul on suuremad projektid välja mõeldud arhitektide poolt ning reklaamibüroo teeb enda poolt teostuse.

„Reklaamipinna suurus ega asukoht pole tänasel päeval enam määravad, kõik lahendused on teostatavad tuleb ainult küsida. Üks viimase aja suuremaid projekte oli Auvere Õlitehasele 60 meetri kõrgusel valguslogo, mille paigaldamiseks olid palgatud alpinistid,“ tutvustab Trööp.

Ajast, mil umbes seitse aastat tagasi nö LED-ajastu algas, on JAA Disain valmistanud tuhandeid LED-reklaame. Trööp nendib, et tema rõõmuks on aga inimesed avastanud taas ka klassikalised neoonreklaamid, mille puhul ei panda valguselemente tähtedesse, vaid painutatakse kujundid lahtistest neoontorudest. „Praegu tellitakse selliseid neoone eriti just Soome, Rootsi ja Norrasse, neile meeldib väga teistest erineda,“ ütleb ta. „Neoonreklaam on selleks suurepärane võimalus.“

JAA Disanilt teostab ka valgusreklaamidele hooldustöid.

Loe lähemalt:

www.jaadisain.ee

ja JAA Disaini Facebooki kodulehelt.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Rahva Raamat otsib HULGIMÜÜGI TURUNDUSJUHTI

Rahva Raamat AS

02. märts 2018

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara