(Sisuturundus) CM: Tootjad ja toiduvalmistavad ammutasid inspiratsiooni HoReCa messil

LM Keskus korraldas septembri keskel viiendat korda HoReCa messi, kus said tootjad ja toiduvalmistajad omavahel suhelda ja anda tagasisidet, saada näpunäiteid ja selgitusi uute ja vanade toodete kohta otse nende arendajatelt.

LM Keskuse juhataja Ain Laansalu soov on teha toidumaailma uuendused kõigile kättesaadavaks – ka neile, kellel pole võimalik ajaliselt või finantsiliselt välismaa messe külastada. „See on tõhusate kontaktide sõlmimiseks mõeldud koht,“ kinnitas Laansalu. Lisades, et tootjad ja maaletoojad ei esitle lihtsalt oma tooteid, vaid toormaterjalides pannakse kokku isuäratavad menüüd, et restoranide, kohvikute, hotellide, einelaudade ja koolisööklate esindajad saaksid uusi ideid, mida oma toidukoha külalistele pakkuda.

HoReCa messi põhimõte on pakkuda külastajatele valmisroogasid kohapeal maitsmiseks, vaatamiseks ning katsumiseks. Tootjad ja kokad suhtlevad omavahel otse ning tootajad aitavad klientidel leida uusi ja huvitavaid maitseid ning valida toorained või poolvalmistooteid.

Mess peab pakkuma rohkem kui lihtsalt vaatamist

„Traditsiooniline toidumess vajab uuendamist,“ möönab Laansalu. Kommenteerides, et kogu info toodete ja hindade kohta on reeglina juba internetist saadaval ning selle pärast ei hakka keegi messile minema. „Inimesed soovivad saada inspiratsiooni maitseelamusteks, mitte vaadata pakendeid ja hindu,“ lisas Laansalu. Lubades, et ka tulevikus kogunevad messile professionaalsed kokad, kes kujundavad toidulaua ja andes julguse eksperimenteerida uute asjadega.

Näiteks mõnede kastmete valmistamised on väga keerulised ja aegavõtvad, kuid kui nende põhjad on juba valmis tehtud ja kokk lisab kastmele vaid mingi oma nüansi, hoitakse kokku nii väärtuslikku aega kui ka raha. Seega on sageli mõistlikum lasta mõned tööd enda eest ära teha.

Üks professionaal, kes juba kolmas aasta LM Keskuse messil osaleb, on restoran Nero peakokk Andrus Laaniste. „Mina tulen siia kahel põhjusel: esiteks on väga põnev näha uut sortimenti ning saada otse allikast parimaid näpunäiteid, kuidas neid toite õigesti valmistada. Teiseks on see mess suurepärane võimalus inimestega suhtlemiseks – nii oma kokkadega pikemateks aruteludeks, milleks köögis askeldades aega pole, kui ka teiste peakokkade nägemiseks.“

Laaniste lisab, et sel aastal jäid talle messil silma erakordselt maitsvalt valmistatud Uus-Meremaa veiseliha, soomlaste tõeliselt teravad ja mugavasse taarasse pakitud kastmed ning piparkoogimaitselised muffinid.

Veski Mati tooteid arendava ja müüva AS-i Balti Veski müügi- ja turundusdirektor Lea Sõrmus on HoReCa messil osalenud kõik viis korda ning peab seda ideaalseks võimaluseks näha oma toodete tarbijaid.

Sõrmus on kindel, et tegemist on väga tänuväärt üritusega, mis pakub nii tootjatele-müüjatele kui ka toiduvalmistajatele. „Messist on kujunenud oma ala spetsialistide kokkusaamiskoht, kus kohtab alati palju tuttavaid,“ räägib Sõrmus. Lisades, et nemad hindavad sellisel kujul kohtumisi just tänu sellele, et nendel üritustel on palju rahvast üle Eesti ning kaugemaltki ja teisteks on neil ainulaadne võimalus pakkuda paljudele inimestele oma toodetest valmistatud roogasid. „On väga põnev saada tagasisidet ja nõuandeid kokkadelt, kes reaalselt meie toodetest klientidele toitu valmistavad,“ on Sõrmus rõõmus.

Laansalu lisab, et LM Keskuse huviks taolise ürituse korraldamisel on ühelt poolt samuti suhtlemine tootjatega ja proovida nende kaupa, teisalt aga olla tugevamaks abilüliks tootja ja toiduvalmistaja vahel.

„Kui tootjad ja kliendid koostööd teevad, saavad kõik märgatava kokkuhoiu tellimus- ja jaotuskuludelt – üks tellimus, üks vedu, üks arve,“ rääkis Laansalu. Kommenteerides, et HoReCa-keskuse mõte on täisteenuse pakkumine, tänu millele ei pea ka kliendid võtma päevad läbi vastu erinevate firmade kaubaautosid, vaid saavad oma lihatooteid, piima ning juurvilja üheaegselt ühe ukseavamise ning ühe arvega kätte. Laansalu sõnul ei pea tootjad ka muretsema selle üle, kuidas kaup tarbijani jõuab, vaid saab keskenduda tootearendusele ning turundusele.

LM Keskus lubab, et ei hakka kunagi tegelema toidukaupade tootmise ega söögikoha pidamisega, vaid oleme lihtsalt kolmas partner selles põnevas toidumaailmas.“

HoReCa mess on suunatud professionaalidele, kes on tööalaselt toidu eest vastutavad – nii pisikestele kohvikutele kui ka suurte hotellide restoranidele.

Esmakordselt toimus LM Keskuse mess 2009. aastal, kohe pärast masu, mille idee tekkis Soomes ühel samalaadsel üritusel. Esimesel korral tuli kohale ligi 30 tootjat ja edasimüüjat Eestist, Soomest, Saksamaalt, Taanist, Hollandist ja Belgiast. Tänavu Viru Hotelli konverentsikeskuses toimunud messil osales 30 toiduainetetootjat ja maaletoojat ning ca 400 toitlustusfirmade esinejat.

Vaata 2013. aasta HoReCa messi videot siit!

Vaata 2013. aasta HoReCa messi fotogaleriid:

LM Keskus OÜ

Punane 42

13619 Tallinn

tel: (+372) 6 112 765

mob: (+372) 53 30 86 65

e-post: info@lmkeskus.ee

www.lmkeskus.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara