(Sisuturundus) CM: Saarioinen aitas Prismal valmistoite rohkem müüa

Valmistoitude kontsern Saarioinen ja jaekaubanduskett Prisma Peremarket alustasid sellel aastal koostööd valmistoitude parema esitlemise osas, kus Saarioinen edastas ettepanekuid klientide käitumisest ning suundumusest väljapanekute osas. 

„Peamiselt sõltub jaeketi ja kauba tootja või maaletooja koostöö väljapanekute osas tarnija huvist ning võimekusest sellel alal,“ ütles Prisma Peremarketi arendusjuht Mika Ylinen. Lisades, et mõned tarnijad on sellisest koostööst väga huvitatud. Prisma ja Saarioineni vahel oli neil seni olnud pigem traditsiooniline ostja ja müüja ärisuhe. Näiteks uute toodete pakkumine Prisma sortimenti baseerus üksnes valmistaja arvamusel – puudus konstruktiivne dialoog ning märkimisväärset tootegrupi arengut tervikuna ei olnud.

Ylineni sõnul on kaubandusketi seisukohast alati tähtis, et huvi tuntakse kogu tootegrupi vastu, mitte ainult tarnija enda toodete vastu. „Kõik arendusettepanekud üksikute toodete asukoha või terve riiuli väljapaneku loogika kohta on alati teretulnud,“ rääkis ta. Kinnitades, et neil on selge pilt sellest, et milline peaks riiulis olema põhiloogika ning kui palju ruumi igale tootele jaguma peab. „Kuigi lõplik otsus on alati jaekaubanduse käes, tasub tarnijal alati toodete ja tootegrupi kohta asjatundlikke põhjendatud nõuandeid pakkuda.“

Ühel hetkel hakkas Prisma teiste tootegruppide kõrval otsima ka valmistoidu tootegrupile tarnijat, kes oleks valmis tegema põhjalikku koostööd terve tootegrupi arendamiseks. Osaliselt tänu väljakujunenud rahvusvahelistele tööviisidele ja parimatele praktikatele alustati koostööd Saarioinen Eestiga, kellega koos rakendati üldisi tootegrupi juhtimise põhimõtteid, mis sisaldavad kategooria defineerimist, klientide käitumise ja sortimendi analüüsi ning uue väljapaneku väljatöötamist.

„Saarioinen tegi professionaalseid ettepanekuid, lähtudes klientide käitumisest ning suundumutest. Samuti oli koostööst palju abi tootegrupi defineerimisel ja klientide vajadustest arusaamisel. Väljapanekute läbimõtlemine tugines  palju nendele analüüsidele,“ sõnab Ylinen.

Kuigi tema sõnul tekitab tavaliselt iga muudatus alguses klientide hulgas segadust, osutusid need siiski igati edukaks. Osadest sortimendis olevatest toodetest tekitati uued toodete alarühmad ja nende väljatöötamisel püüti mõelda kliendi vaatenurgast. Samal ajal muutis Prisma loogilisemaks ka toodete  paigutust.

„Klientide rahulolu on kasvanud, mis on kajastunud ka positiivselt numbrilistes näitajades,“ kinnitab Ylinen. „Koostööd võib hinnata väga tulemuslikuks ka teineteiselt õppimise vaatenurgast.“

 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara