(Sisuturundus) CM: Mamma brändi viis edukat aastat

Saarioinen Eesti toidubränd Mamma tähistab sellel nädalal viiendat sünnipäeva. Viie aasta suurimaks väljakutseks oli uue tehase avamine ning suurimateks õnnestumiseks uute ja trendikate toodete turule toomine.

Saarioinen Eesti brändihaldur Taavi Rehepapp ütles, et selle viie aasta jooksul saab nende kõige suuremaks väljakutseks pidada uue tehase käivitamist ja tootmise ületoomist Tallinnast Männikult Raplasse. „Novembris 2009 toimisime nii, et neljapäeval tootsime Männikul viimased salatid, reedel demonteerisime seadmed, laupäeval paigaldati seadmed juba uude tehasesse ning pühapäeval tulid liinidelt „Mamma“ märgiga salatid,“ lisas ettevõtte arendus- ja kvaliteedijuht Merje Kips. Ta lisas, et väljakutse oli kindlasti ka kohapealse tööjõu leidmine ja koolitamine, sest Tallinnast tuli kaasa vaid üks tootmistööline.

Teiste väljakutsetena tõi ta välja Mamma brändi loomist ning tema positsiooni saavutamist ja kindlustamist turul. Lisaks on Rehepappi sõnul suureks väljakutseks olnud ka toodete sortimendi laiendamine jaekettides ning pidev konkurentsi tõus, sest paljud jaeketid teevad ise salateid, võileibu jms.

„Lätis ja Leedus on sarnaste toodete turg on alles arenemisjärgus ning pole veel välja kujunenud. Samuti on seal kohalikke tootjaid vähe ning inimesed ei osta valmistoitu sellisel moel nagu seda tehakse Eestis ning Skandinaavias,“ rääkis Rehepapp Läti ja Leedu turule laienemise väljakutsetest.

Rehepapp loeb viimase viie aasta õnnestumiste hulka ka seda, et nad on turule tulnud uute ja trendikate toodetega, olgu või näiteks Caesari salatite sari. Lisaks on ettevõtet tunnustatud nii Eesti Parima Toiduaine konkursil kui ka Rapla maakonnas.

„Valmistoidu kultuur (Lääne-Euroopa mõistes) on meil alles välja kujunemas ning viimase viie aastaga on muutunud inimeste toitumisharjumused (tervislikkus, soola ja suhkru tarbimine), elutempo (kiirus nõuab mugavust kohe söödavate toodete osas) ja ka maitse-eelistused (tarbija on nõus eksperimenteerima),“ rääkis ta.

Rehepappi sõnul on nende kõige enam müüdavamad tooted Caesari salatite sari, suppide valik – ennekõike seljanka, borš ja hooaja toodetena külmad supid. Lisaks on väga populaarsed veel pannkoogid, hamburgerid ja erinevad võileivad.

Eesmärgid tulevasteks aastateks

Saarioinen Eesti tehase planeeritud tootmismaht on ca 6 miljonit kilogrammi aastas. „Käesoleval aastal saavutasime umbes 2,3 – 2,4 miljonit kilogrammi suuruse tootmismahu,“ rääkis Rehepapp. Ta lisas, et iga-aastaselt on ettevõtte eesmärgiks kasvatada nii müügi- kui ka tootmismahtusid. Lisaks teevad nad pidevalt tööd tootearenduses, kus igal aastal tuleb keskmiselt 20-30 uut toodet. Müügi poole pealt hoiame ning loome häid kliendisuhteid ja oleme usaldusväärne partner, pakkudes kvaliteetset teenindust ja müügiedendust jaekettides. Igapäevaselt soovime tõsta klientide teadlikkust, suhelda tarbijatega ning tulla välja uute pakendilahendustega. Rehepappi sõnul lähtuvad need plaanid ettevõtte strateegilistest eesmärkidest ning põhiväärtustest. „Näeme vaeva, et olla Eesti toiduturu liidrid kõikides tootegruppides ning otsime pidevalt uusi lahendusi, kuidas pakkuda toodet vastavalt kliendi vajadustele.“

Saarioinen Eesti on viimase viie aastaga saanud mitmeid tunnustusi

Viimase viie aasta jooksul on Saarioinen Eesti saanud mitmeid tunnustusi. 2010. aastal sai Mamma pannkookide sari Toiduliidult tunnustuse „Eesti Parim Valmistoode 2010“, kuhu kuulusid pannkoogid singi-juustuga, pannkoogid maasikamoosiga, pannkoogid kanaga, pannkoogid hakklihaga, pannkoogid kohupiimaga ja täidiseta pannkoogid.

Aasta hiljem võideti Figuurisõprade konkurss „Süües Terveks 2011“, kus võitjaks osutus Mamma külm peedisupp, mida kiideti proovijate poolt kui kerget ja mõnusat jahutavat suvetoodet.

8. märtsil 2013. aastal tähistati Rapla valla 122. aastapäeva ning sellel üritusel anti Saarioinen Eesti OÜ-le üle tänukiri, kus ettevõtet peeti 2012. aasta Rapla valla kauneimaks asutuseks. Rapla vallalt on saadud ka tänukiri „Töötaja sõber“.

Saarioinen Eesti omab ISO 9001 ja ISO 14001 juhtimissertifikaate ning alates septembrist 2014 ka FSSC 22000 toiduohutussertifikaati, mis on Eestis hetkel ainult kahel ettevõttel.

Saarioinen Eesti areng ja Mamma kaubamärgi sünd

Saarioinen Eesti alustas Eestis tegevust 1995. aastal, seega järgmisel aastal peab ettevõte oma 20ndat sünnipäeva. Esmalt vahendati pikalt Saarioinen OY tooteid Eesti turule ning oldi esimene, kes tõi maale esimesed sügavkülmutatud pitsad – kõige tuntumad Kinkkupizza ja Jauhelihapizza on praeguseni nende vahendatavate toodete valikus.

Aastal 2002 omandati enamus Eesti toidutootja AS Meleco aktsiatest ning sellega muutus Saarioinen Eesti tegevus ning toidukaupade maaletoojast sai toidutootmise ettevõte. Neli aastat hiljem omandas kontsern 100% AS Meleco aktsiatest. Müügikasv pärast tootmisettevõtte ostu oli pidev ning nõudlus aina kasvab. Seoses kasvava nõudlusega analüüsiti erinevaid arenguid kindlustamiseks ning jõuti järeldusele, et olemasolev tootmistehas polnud enam piisav. 2007. aasta detsembris otsustati rajada uus tehas Raplasse. Tehase ehitustöödega alustati täpselt aasta hiljem ning koguinvesteering omavahenditest oli 13 miljonit eurot.

Tehas, mis oli kontsernile esimene investeering välisriiki, valmis oktoobris 2009 ning alates 23. novembrist tuli kogu toodang Mamma kaubamärgi alt Rapla tehasest. Uue tehase rajamise eesmärgiks oli läbimurde saavutamine nii Eesti toiduturul, kui ka tarbija suhtumises. Aastal 2009 rääkis ettevõtte pikaaegne tegevjuht Märt Vilbaum, et nad on võtnud uue suuna uudse valmistoitude tooterühma põhjaliku arendamise poole, tõestades ühelt poolt tarbijatele tõeliselt värske ja maitsva ettevalmistatud kodutoidu olemasolu ning pakkudes seejuures turul konkurentsitult kõige laiemat ja kvaliteetsemat valikut.

Uus tehas loodi Raplasse järgmistest hinnangutest ja tingimustest tulenevalt:

• Edukalt toimiva tootmisettevõtte ostuga  omandati oluline osa Eesti toiduturust
• Suhteliselt soodne ärikultuur ja majanduskeskkond
• Logistiliselt hea asukoht, lähedus emaettevõttele ja Tallinnale
• Usk tööjõu saadavusse
• Detailplaneeringuga  kaetud  sobiva  krundi olemasolu  ning  head  laienemisvõimalused
• Valla  huvi  töökohtade  loomiseks
• Loodussõbralik  keskkond

Saarioinen Oy on erakapitalil põhinev toiduainetööstuse kontsern, mis kuulub Soome juhtivate toidukäitlejate hulka ning on valmistoitude ja mitmete teistegi toidukaupade ala turuliider. Saarioinen Oy annab tööd enam kui 2000 töötajale ning ettevõtte käive ulatub ligi 350 miljoni euroni.

www.mamma.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara