(Sisuturundus) Eesti pakiautomaadi ettevõtted aitavad e-kaupmehel vallutada maailma

pakiautomaat
pakiautomaat

Eesti turul on neli pakkujat, kes viivad e-poest tellitud pakid kliendini. Ettevõtetel on võimalik valida nelja erineva partneri vahel, kellel igaühel on omad eelised, miks just nendega tasub koostööd teha.

Omniva pakiautomaadid rõõmustavad kogu Baltikumi

Tänu e-kaubanduse plahvatuslikule arengule on pakiautomaadid kujunenud märkamatult inimeste eelistatuimaks pakkide saamise ja saatmise kanaliks. See pole nii mitte ainult Eestis, aga ka Lätis. Leeduski on inimeste tarbimisharjumused selle koha pealt hetkel muutumas.

Omnival on ainus pakiautomaadivõrgustik, mis pakub teenust kogu Baltikumis. Kui pakk eelnevalt e-teeninduses ära vormistada, saab pakki pakiautomaadist saata lausa kogu Euroopasse. Pealegi on Omniva pakiautomaadivõrgustik suurim nii Eestis kui kogu Baltikumis.

“Omniva pakiautomaadivõrgustik sai loodud, et olla suurem, kiirem, võimekam ning alati kättesaadav,” selgitas Omniva pakiäri juht Sten Argos. “Me loome kaasaegset lahendust, mis oleks mugavaks alternatiiviks postivõrgule ning vastaks klientide vajadustele saada oma pakk kätte kiiresti ja mugavalt,” jätkas ta.

Argose sõnul on just sel põhjusel otsustatud ka laieneda niivõrd jõuliselt. Täna on klienditel võimalus oma pakk, lisaks 245 (hetkel) teise pakuautomaati, saata  ka postkontorisse või saajale kulleriga koju kätte.

Omniva on ka esimene logistikaettevõte, kes on oma pakiautomaatidega maapiirkondadesse laienema hakanud. “Kui räägime pakiteenusest, mis on kiire, mugav ning kõikjale ulatuv, siis ei saa see jääda vaid linnainimeste privileegiks,” selgitas Argos.

Argose sõnul jälgivad nad kõigi piirkondade pakimahte ning paigutavad automaadid sinna, kus nende järgi ka reaalselt huvi on.

“Hakkame oma automaate täitma juba hommikul kella 8st ning garanteerime, et juba kella 10ks on kõik pakid pakiautomaatides. Lisaks sellele muudab paki kättesaamise kiiremaks automaatide asukohad, mis on lihtsasti ligipääsetavad ning piirkonna enimkülastatavates kohtades, kus paki saatmine ning kättesaamine kujunevad ülejäänud päevatoimetuste osaks,” selgitas Argos.  

Statistika näitab, et enamikele pakiautomaadi pakkidele tullakse järgi sama päeva jooksul.

Järgmisel aastal avab Omniva oma pakiautomaatide võrgustiku kogu Baltikumis ka teistele partneritele kasutamiseks, et anda tuult tiibadesse hoogustuva e-kaubanduse arengule.

Cleveron: Eesti turul vajab pakisaatmise kõrval tähelepanu pakkide hoiustamise teenus

Pakiautomaatide võrgu SmartPOST looja Cleveron AS on alustanud uudse, avatud võrgul põhineva pakuautomaaditeenuse testimist Eestis, et vältida olukorda, kus iga kaubanduskeskuse juures oleks kümne logistikaettevõtte pakiautomaadid. Ettevõtte juhataja Arno Küti sõnul töötab uus CollectNet pakiautomaatide vabavõrk justkui lennuväli, mida kasutavad infrastruktuurina paljude erinevate firmade lennukid.

„Viimastel aastatel on meie poole pöördunud hulgaliselt ettevõtteid sooviga osta pakiautomaate oma võrgu rajamiseks. Me ei näe, et see on mõistlik,“ nendib Kütt, lisades, et olukorra lahendamiseks loodi CollectNet, mis lisaks lahendab ka pakkide hoiustamise probleemi, mis täna on jäetud täiesti tähelepanuta. Sama tehnoloogiat kasutatakse ka Soomes, Norras, Ungaris, Hispaanias, Brasiilias, Bulgaarias, Venemaal ja peagi ka USAs.

CollectNet võrku paigaldatud pakirobotid on uue generatsiooni pakiautomaadid – kui tavalised pakiautomaadid on iseteeninduslikud, siis CollectNet pakirobotid teenindavad klienti. Eelisena mahutavad need ühele ruutmeetrile varasemast oluliselt rohkem pakke. Kuna head rendipinnad on kallid, aitab uus lahendus ettevõtetel vähendada sellega kaasnevaid kulutusi. Probleem kerkib eriti teravalt esile just suurlinnades, kus põrandapinda napib. Kulleri jaoks on pakkide sisestamine nüüd varasemast kiirem, tõhusam ja mugavam, sest ta ei pea enam jooksma ühe kapiukse juurest teise juurde.

Pakiautomaatide teenuse hinnad võivad alaneda. Kui seni oli turul ainult kaks pakiautomaatide ettevõtet ja teenuse hinnastamine käis nende järgi, siis seoses CollectNet tulekuga Eesti turule avanevad sadadel ettevõtetel võimalus siseneda pakiärisse ja pakkuda konkurentsi. Konkurentsi tihenemine võiks hinnad panna kliendi jaoks soodsamas suunas liikuma.

DPD Eesti täiendab Pickup võrgustikku pakiautomaatide näol

Pickup pakipoodide võrgustikus on üle Eesti tänaseks juba 96 pakipoodi ning DPD laiendab seda omajagu veel käesoleva aastanumbri sees. DPD Eesti on esimesena Baltikumis lansseerimas ainulaadset pakijaotusvõrgustikku Pickup, mis hakkab lisaks pakipoodidele pakkuma ka pakiautomaatide teenust.

„Meie Pickup pakipoodide teenus on Prantsusmaal väljatöötatud mudel, mis annab kliendile võimaluse tellida e-poe ostud lähimasse Pickup punkti ja muude asjatoimetuste kõrval mugavalt oma paki näiteks kodupoest või nurga peal asuvast lillepoest kätte saada. Seda võrgustikku hakkame täiendama pakiautomaatide näol, mis annab teenusele juurde paindlikkust ja vabadust pakkidega toimetada pakipoe partneri avamisaegadest sõltumatult,“ selgitab DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti.

Pakiautomaatide turule laienemise põhjuseks on e-kaubanduse pidev kasv ning DPD soov pakkuda oma klientidele mitmekülgsemat teenust. „Hakkame pakkuma kombineeritud võrgustikku pakiautomaatidest ja pakipoodidest, millega oleme mujal Euroopas juba suhteliselt tuntud. Aasta lõpuks on meil Eestis 20 ning üle Baltikumi 45 pakiautomaati. Suur pluss klientidele on võrgustiku ühtsus ning plaan ühendada Eesti pakiteenus Euroopa omaga, mis teeb teiste riikide e-poest tellimise eriti lihtsaks ja soodsaks,“ märgib Posti.

DPD pakiautomaadid tulevad sarnased täna turul tegutsevate konkurentide automaatidega, kui üheks erinevuseks on kappide mõõdud: näiteks pakutav XS-suuruses kapp on kõrgem, aga mitte nii lai kui teistel. Pakiautomaadid hakkavad asetsema Eesti suuremate linnade populaarsemate kaubanduskeskuste välipindadel. Aasta lõpuks koosneb Pickup võrgustik ligikaudu 120 pakipoest ning automaadist. Ka tulevaks aastaks on planeeritud võrgustiku järjepidev kasv. Konkurentsi eelisena saab juba esimesest päevast Pickup pakipoest ja automaadist kulleriga pakke saata üle Euroopa.

„Eesti inimesed on pakiautomaadid võtnud vastu väga hästi ning konkurents sel turul on tugev ja tiheneb veelgi – seda näitavad ka erinevad uuringud. Tarbijate jaoks on eelkõige oluline protsessi kiirus ja võrgustiku suurus,“ tõdeb Posti, lisades, et huvitav on jälgida ka, mis hakkab juhtuma teenuse hinnaga konkurentsi tihenedes.

Pickup pakipoode ja automaate kuulub üle Euroopa ühtsesse võrgustikku üle 30 000, kusjuures kaetud on 20 riiki. Hetkel ühendab Eesti kliendi jaoks Pickup võrgustik kolme Balti riiki, kuid tuleval aastal laieneb võrgustiku kasutamine kogu Euroopale. Seega pakke on võimalik siit läbi automaadi või pakipoe Euroopasse saata kui ka sealt omale sobivasse Eestis asuvasse automaati või pakipoodi tellida.

Itella SmartPOST on turuliider XS pakkide saatmisel

Itella SmartPOST OÜ müügi- ja turundusjuhi Alice Vergi sõnul on ettevõtte lähiaastate eesmärk suurendada oma turuosa Eesti pakiautomaatide teenuse turul.

Kiirus on kullerpostiteenuse juures juba standard ning Itella SmartPOST suudab mandri-Eestis pakkuda järgmise päeva tarnet sõltumata nädalapäevast ning klienditeenindust seitse päeva nädalas. Kaubanduskeskuste sisepindadel asuvad pakiautomaadid kaitsevad saadetisi ilmastiku võimalike mõjude eest. Külmale, kuumale või niiskusele eriti tundlikud on näiteks ilu- ja tervisetooted, elektroonika, fotokaubad, toiduained ja –lisandid.

Soovides pakkuda linnade ja suuremate asulate kõrval ka kaugematesse piirkondadesse mugavat pakkide kättesaamisvõimalust, käivitas SmartPOST eraldi Itella SmartKULLER teenuse, mis on e-kaupmeestele lisavõimalus uusi kliente ka väljaspool suuri keskusi kõnetada.

E-kaubanduse globaalset olemust arvestades on oluline, et SmartPOSTi automaadid katavad lisaks Eestile ka kogu Soomet, mis võimaldab pakkuda kiiret tarnet Eestist Soome ning vastupidi. Täna postitatud pakk on juba homme Helsingi piirkonna pakiautomaadis ning ülejäänud Soome pakiautomaatidesse ja postkontoritesse jõuavad pakid 2-3 tööpäeva jooksul. See võimaldab Itellal olla järjest rohkematele e-kaupmeestele ka hüppelauaks Soome turule sisenemisel.

Alates 2015. aasta juulist lisandusid kõikidele Itella SmartPOSTi pakiautomaatidele kasutamiseks XS-suuruses kapid. Uuenduse eesmärk oli olemasoleva võrgustikuga pakimahte kasvatada ning pakkuda hinnalt turu soodsaimat võimalust pisipakkide saatmiseks. Pakiautomaatidele uute XS-moodulite lisamise mõju pakimahtudele ei lasknud end kaua oodata. Kui algse analüüsi järgi oli XS mõõdus pakke kogu pakimahust 27%, siis nüüdseks läheneb see juba 50%-ni. Lisaks tähendab Itella SmartPOSTi uuendus rahalist kokkuhoidu pisipakkide ja maksikirjade saatmisel era- ja äriklientidele. Tegelikkuses tähendas see samm, et lisaks kvaliteedile ollakse turu liider nüüd ka hinna osas.

Vergi sõnul nähakse nende ettevõttes palju vaeva, et hind ei läheks klientide jaoks kõrgeks, aga säiliks soovitud kvaliteet ja turvalisus. Teenuste hinnastamisel lähtutakse sellest, millist väärtust suudetakse kliendile pakkuda.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara