12. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas valida meiliturunduse tarkvara?

Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus
E-kirja sisu ja kirjasaatjate meililist on meiliturunduses võtmetähtsusega. Seetõttu on edukalt toimivate sõnumite A ja O platvorm või tarkvara, millele süsteem on üles ehitatud. Oma 10 aasta kogemusi meiliturunduse valdkonnast ja tarkvarast ning sellest, mis klientide arvates kõige paremini toimib, räägib Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus otseturunduse sarja viimases loos.

Sotsiaalmeediaga võrreldes on meiliturundus isiklik ja otsene kontakt kliendiga. Just selle kaudu jõuad inimesteni, kes muidu oleks sind juba ammu unustanud või ei saaks kunagi teada sõnumitest, mida oma Facebooki seinale või kodulehele postitad. Meiliturundus on samasugune nagu teisedki võtmeklientide haldussüsteemid, mille eesmärk on kliendile info jagamine ja tema lojaalsuse hoidmine. Miks siis tundub, et sobivaima tarkvara valimine on tihti riskantne ja keeruline – vaatamata sellele, et valik on väga lai?

Mis on vanakooli ja moodsate süsteemide erinevused?

Ajakohane meilisüsteem võimaldab süsteemi sisse logida ja kohe kasutama hakata – valida kujundus, meili testida ja see välja saata. Samas vanakoolisüsteem võib eeldada tehnilisi teadmisi HTML-i, SMTP serverite, installeerimise, domeenide seadistamise vms tundmist.

Liiga palju võimalusi pole alati hea. Oleks suurepärane, kui tarkvara on kohe lihtne kasutama hakata, aga samas tuleks see toime ka keerulisemate lisavõimalustega. Agentuurid vajavad tavaliselt nn edasimüüja tööriistu, et hallata kõiki oma kliente ja pakkuda neile võimalikult mugavaid makseviise. Suuremad ärid vajavad aga vastutavaid partnereid, kellega saab lepingu sõlmida. Nii jõutakse ikkagi kohalike tarkvarapakkujateni, kes suudavad luua kohandatavaid lahendusi, programmeerides aina võimekamaid rakendusi ja kasutajaliideseid.

Kuigi ka videod ja GIF-id on moes, võib mõnikord pilkupüüdva kujundusega e-kiri osa kirjasaajate e-posti keskkonnas mitte toimida.

Meilitarkvara kasutusmugavuse olulisemad võimalused:

Lohistamise (drag and drop) meiliredaktor. Selle kasutegur on hindamatu, sest muudab elu mitu korda mugavamaks. Hea lohistamise meilivormi redaktor võimaldab sisuga mängida ja teostada mõne minutiga kavandatud ideid. See on nagu Lego kokkupanek!Kohanduv meilikujundus. Sinu meilikampaania peab sobituma seadme tüübiga – arvuti- või mobiiliekraaniga ja kuvama infot korrektselt.Erikujundusega meilipõhjad: meilipõhjad peaksid olema lihtsasti saadetavad ja kasutatavad, et saaksid kujundada enda meilipõhju, mis sobiks sinu brändi, kodulehe ja ainulaadse meilisisuga.

Oluline on ka testimine! Hästi toimiv platvorm peaks pakkuma võimalust oma meilisõnumeid mugavalt testida. Meilide korduv endale saatmine on hea võimalus, mida saab alati kasutada, aga hästitoimival süsteemil peab olema massitestnupp paljudele klientidele saatmiseks.

Meiliturunduse märksõnad 2017: personaliseeritud sihtgrupp ja turunduse automatiseerimine

Eduka kampaania ja investeeringu tasuvuse (ROI) võtmesõna on personaliseerimine. Mida täpsemalt sihitud ja isiklikum sõnum, seda parem! Turunduse automatiseerimine ja personaliseeritud kampaaniad võimaldavad adressaadil saada üksnes selliseid sõnumeid, mis teda tegelikult huvitab või millest ta võiks huvituda.Võrreldes tavapärase „kõigile suunatud“ reklaamiga võib personaliseeritud meili saav sihtgrupp sulle iga kampaaniaga sisse tuua 4–6 korda rohkem raha!

Turunduse automatiseerimise ja elutsükli meilidega (uus klient, uus tellimus, poolelijäetud tellimus) võid saada uue tellimuse sealt, kust see muidu olemata oleks jäänud. Lisaks hoiab see kokku aega ja raha. Personaliseerimine omakorda võimaldab iga e-kirja automaatselt isiklikumaks muuta, lisades meilisaaja nime või toote, mille ta on tellinud. Seega peaks meiliturunduse tööriist lubama luua meilisaajate nimekirju, mis põhinevad kohandatud väljadel või muudel andmetel põhinevatel tunnustel.

Meilihalduse tarkvara peaks suutma kiiresti testida kaht erinevat varianti sinu meilikampaaniast (A / B testimine): võrrelda erinevaid teemaridasid, sisu või CTA-sid (üleskutsenuppe), et näha, kumb toimib paremini. Seda võimalust kasutatakse kindlasti liiga harva, kuigi seda peaks tegema 100% iga kirja puhul! Isegi väikesel sõnastuse muudatusel võib olla suur mõju e-kirja avatavuse suhtes. Meilipõhjade testimine ja saatmise kellaaja määramine on tänapäeval nii lihtne, aga paraku ei kasuta paljud ka neid võimalusi. See peaks olema esimene samm meilide tõhusamaks muutmisel – isegi enne personaliseerimist.

Kuidas toimuvad automaatvastused ja –kampaaniad?

Automaatvastused on e-kirjad, mille saatmine aktiveerub kindla tegevuse järel või määratud kuupäeval. Ka automaatvastuseid võib saata kindlal kuupäeval (lähtuvalt näiteks kohandatud väljast sünnipäevade või muude tähtpäevadega) või määratud päevade arvu või kuudega pärast meililistiga ühinemist või ostu sooritamist. Seega on oluline, et kontaktibaasi haldus oleks 100% automaatne.

Meiliturunduse tarkvara abil saad mugavalt oma äritegevusele keskenduda ega pea muretsema näiteks meililisti administratiivse poole haldamise pärast. Su meilitarkvara peaks automaatselt kõigi uute registreerumistega, meililistist lahkumisega, tagasitulevate kirjade ja rämpsposti kaebustega tegelema.

Kampaaniatulemuste mõistmine

Kui kampaania on käima lükatud ja statistika kogutud, pead kampaania kohta saama ka kõikehõlmavat, kuid siiski loogilist aruandlust. Tarkvara peaks andmeid lihtsustama ja neid selgelt esitama. Tänu heale aruandlusele saad:

andmeid meilikampaania avamiste, klikkide, edastamiste, listist lahkumiste ja põrkemäärade kohta. Ehk siis saad teada, kes su e-kirja avas, millal see avati, millistel linkidel klikati ja millised lingid ei äratanud tähelepanu;jälgida meilikampaania klientide seadmeid, nt lauaarvuti, tahvelarvuti, nutitelefon;Google Analyticsiga liidestatuna jälgida oma e-kirjaga seotud müüke ja konversioone;eksportida, varundada ja salvestada. Meil on olnud kliente, kes on meiliturunduse tarkvara väljavahetamisel kõik oma eelmised andmed kaotanud. Sest eelmised tarkvara administraatorid sulgesid konto ja nii läksid kõik andmed kaotsi.

Meilisõnumid, mis jõuavad kohale

Paljud meilikampaaniad ebaõnnestuvad, sest meilid ei jõua lihtsalt kohale. Maineka meiliturunduse tarkvaraga saad teostada rämpsposti teste – see annab sulle levinud spämmifiltrite kasutamise kaudu indikatiivse spämmiskoori. Meilide väljasaatmise automatiseerimine on väga mugav, kui plaanid kampaaniaid ette või kui näiteks keegi sinu töötajatest läheb puhkusele.

Kokkuvõtteks

Igal tarkvaral on omadusi ja võimalusi, millega ka kõige teadlikum klient ei pruugi kursis olla. Seetõttu on ka meiliturunduse tarkvara puhul väga oluline koolitusvõimalus, kaasamõtlemine ja kasutajatugi. Mida kohalikum viimane on, seda parem. Liiga üldised juhised ei tööta kõikjal sama hästi ning abi saamine kohalikus keeles on kasutajana kindlasti mugavam kui inglise keeles. Mis puudutab oskusteavet, erilahendusi ja kohalikke liidestusi, siis nende saamiseks peaksid kindlasti lokaalse meilitarkvara valima. See on reeglina paindlikum, parema kasutajatoega, laiema keelevalikuga ja tihti ka soodsam!

Smaily on Eesti enimkasutatav tarkvara, turuosaga üle 50% (vt graafikut), kuid seda kasutatakse päris palju juba üle kogu maailma. Oleme ainuke ainult e-postiturundusele spetsialiseerunud ettevõte. Meie klientideks on pea kõik Eesti suurimad B2C masspostitajad, teeme tihedat koostööd kõikide agentuuridega. Smaily visioon on pakkuda hõlbust ja kasutajamugavat tööriista algajale, kuid kohaliku turu põhjaliku tundmisega luua nõudlikumale kliendile efektiivseid ja unikaalseid erilahendusi.

Vali meiliturundustarkvara, mis:

on oma kasutajatoega kättesaadav sulle sobival viisil ja sulle vajalikul ajal;ei lisa sinu meilidele kolmandate osapoolte logosid ega reklaame;võimaldab liidestusi kolmandate osapoolte tarkvaradega (CRM vms);arhiveerib sinu saadetud meilikampaaniad, et saaksid tulevikus neile linkida.

Parim meiliturundustarkvara peaks aitama

saata lihtsalt haaravaid meile;jälgida oma meilisaajate käitumisstatistikat;hoida oma kontaktibaasi korrektse ja ajakohasena;tagada, et sinu meilid jõuavad saajateni õigel ajal. Iga kord.

Erkki Markus[email protected]5656 8987https://smaily.com

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757