(Sisuturundus) Kuidas läbi kliendilehtede ja uudiskirjade kliendile lähemale jõuda?

kliendilehed, otseturundus
kliendilehed, otseturundus

Otseturunduse artiklite sarjas saab teada seda, kuidas korralik foto aitab tooteid paremini müüa, kui oluline on kliendilehe ja uudiskirja kujundus ning trükilahendus. Samuti ei maksa tahaplaanile jätta uudiskirja ning kliendilehe sisu ning nende kohale toimetamise võimalusi.

Korralik tootefoto annab positiivse kuvandi kogu ettevõttest

M.A. Studio reklaamifotograaf Martin Hallik rääkis, et fotograafi töö on olla loov muuhulgas ka kompositsiooni loomise osas ja ta peab olema orienteeritud erinevatele huvitavatele pildistamise ideedele ja rakurssidele.

Teadlik fotograaf pakub kliendile võimalust saada pilte erinevate keskkondade/meediate jaoks olgu tegemist siis Instagrami, mõne muu sotsiaalmeediaga või pildimaterjaliga. Kokkuvõttes ütleb hea pilt rohkem kui 1000 sõna.

Hallik soovitas esimese asjana fotograafi valikul tähelepanu pöörata autori senistele piltidele, jälgides portfoolio mitmekesisust, kus võiks igas esitletud tootevaldkonnas olla rohkem kui üks pilt.

Fotograafiga tuleb eelnevalt läbi arutada detailid, mida klient tahab esile tuua ja oma toote juures näha. Kogemustega fotograaf mõtleb kindlasti olukorraga kaasa ja jagab oma mõtteid parema tulemuse saamiseks tehnilisest vaatenurgast – mida saab ja mida ei saa teostada.

Hea foto saamine ei tähenda ainult fotoaparaadiga klõbistamist, vaid kompositsiooni ja valguse sättimist ning järel tööd ja pildi mõõtudesse panekut. Fotode hind sõltub tellimusest: mille jaoks on pilte vaja – kas internetis ja tootetutvustusprogrammis kasutamiseks või plakatile ning kataloogidesse trükkimiseks?

Kui aga hea tootefoto on olemas ning toode ise endiselt tootmises, saab tehtud pilte kasutada aastaid. Seda muidugi juhul, kui klient on ostnud endale fotograafilt autoriõigused ning saanud kaasa nii trüki- kui ka veebikõlbulikud failid.

Piltide hinda mõjutab veel üks asi: töö kiirus. Ka hommikul toodud toodetest saab loomulikult õhtuks pildid tehtud, kuid kellelegi ei meelde kunsti teha kiirustades.

Loe pikemalt edasi SIIT.

Tähelepanu köitmiseks on kolm sekundit

Sisukas trükis võib olla abiks su eesmärkide saavutamisel, ta võib potentsiaalsele kliendile olla nii nõuandja kui ka meelelahutaja.  Kuid mida teha, et su trükis ei lõpetaks oma elukaart enneaegu prügikastis.

Enne trükise tegemist vasta palun järgmistele küsimustele:

  • Kes su trükist lugema peaks? – Kas tead, mida su sihtrühm mõtleb, mida eelistab, kus töötab ja kuidas puhab?
  • Miks ta seda lugema peaks? - Sisu peab lugejale mõistetav olema ehk räägi n-ö õiges keeles. Aseta end adressaadi olukorda, vasta küsimustele, mida nad tavapäraselt küsivad. Kasulikku infot ja väärt näpunäiteid sisaldav tekst pakub huvi, lihtsalt mingit järjekordset kiidulaulu ei taha aga keegi enam ammu lugeda.
  • Ja mida ta seejärel tegema peaks – „ühenda“ oma trükis enda kodulehe, Instagrami, Facebooki, LinkedIni kontodega. Katsu adressaat tegevusele meelitada – kutsu ta enda kodulehele, poodi või sotsiaalmeedia lehele, kutsu mängima, loosima või ostma. Seo ta endaga tihedalt.

Loe pikemalt SIIT.

Trükiste loomisel tasub usaldada disainerit

Silmapaistev ja kaunis reklaam on nagu kunstiteos, mis valmib õppinud ja kogemustega disaineri käe all. See on terviklik, tasakaalus ning teostanud parimaid tehnoloogiaid ja materjale silmas pidades. Et jõuda ideaalse trükiseni, tasub usaldada disainerit ja tema oskuseid, kirjutab trüki- ja disainiettevõtte PR Disain juhataja Katrin Mürk.

Tema sõnul tuleb trükiste kujundamisel ja eeltööde tegemisel lähtuda paljudest nüanssidest - üks asi on vahva algidee, teine mõtete edasiandmine kujundajale, kolmas materjalide valik ning neljas trükikoja võimekus just sellist trükist valmistada. Reklaami valmimine on pikk protsess, mille lõpptulemused võib algideest paljuski erineda, kuid seda loodetavasti positiivses mõttes.

Mürk rääkis, et igapäevaseks probleemiks on liiga pisikesed logod ja fotofailis, mis on juba arvutistki vaadates udused, väikest mõõtu ning mille kujutised on nurkadest sakilised. „Sellisel juhul tuleb kliendil otsida parema resolutsiooniga pildimaterjal kas enda arhiivist või pildipankadest või pakkuda võimalust teha uued fotod,“ ütles Mürk. Kujundusfailidel tuleb paika panna värvid, lõikevarud, vajalikud soonimis- ja stantsimisjooned.

Oluline on ka see, et ükski kujundatud ja eeltöödeldud fail ei läheks trükikotta ilma kliendi viimase kinnituseta – see on koht, kus on võimalik üles leida veel viimased apsud.

Kuidas muuta uudiskirju tõhusamaks?

„Kõige olulisem on e-postiga saadetavate reklaamkirjade puhul loomulikult pealkiri, et potentsiaalne klient üldse kirja avaks,“ ütles Mürk. Kujunduse juures tasub tema sõnul tähele panna, et klient saaks kohe päisest aru, milline soodustus, kasu või uus põnevate auhindadega mäng inimest ootab. Või siis sihtgruppi tõesti huvitav kvaliteetne info ettevõtte kolimise või mingite muude muudatuste kohta.

Loe edasi SIIT.

Parimad trükitööd sünnivad kliendi tegelikke vajadusi arvestades

„Lihtne on teha standardseid asju, kuid enamasti saab väga väikese nüansiga muuta need kordades huvitavamaks. Erinevaid pabereid ja formaate on sadu ja tuhandeid, mille vahel valida, et toode näeks välja erilisem. Koostöös trükikojaga saab sellise toote hõlpsalt välja mõelda ja kliendile on see ka lõppkokkuvõttes soodsam, kui kellegi teise kaudu tellides,“ räägib trükikoja Printon arendusjuht Triinu Viikholm. „Mitte keegi peale trükikoja oma inimeste ei tea konkreetse trükikoja võimalusi peensusteni. Olge julgemad avaldama oma tegelikke soove!“

Trükikojad on aasta-aastalt järjest avatumad ning koostöö nendega võiks alata juba toote ideefaasis. Trükikodade müügijuhid teavad juba enne trükki, millisena hakkab lõpptulemus välja nägema ja oskavad soovitada, kas midagi tasuks ehk juurde panna, vähemaks võtta või sootuks ära jätta.

Viikholmi sõnul tasubki julgelt küsida, kuidas saaks samalaadset asja soodsamalt, või mida annab teha, et trükise värvid näiteks kirkamad välja näeksid, millise paberi puhul peaks kasutama sisuvärve kaitsvaid lakke või kuidas kõige paremini kaitsta trükist niiskuse eest. Trükikojast soovitatakse ka, kuidas oleks mõttekas erinevaid trükiseid voltida või stantsida, mida on mõttekas teha klamberköitena, mida liimköitena ja mida õmmeldud liimköitena.

„Nõu küsimine ei tähenda, et klient peabki sealt trükikojast teenuse tellima. Pigem tuleks avatult suhelda nii trükise kujundaja kui ka trükikojaga. Kui trükikoda on veel valimata, tasub kujundust tehes jätta formaadis mänguruumi. Teinekord piisab mõne erimõõdu 5mm muutmisest ühte või teise suunda, mis toob lõpphinnas kaasa mitmekümneprotsendilise hinnavõidu,“ rääkis Viikholm.

Loe edasi SIIT.

Otseposti tellimus kui rätsepatöö

Emori (2016) infokanalite uuringu kohaselt pööratakse traditsioonilistest infokanalitest kõige enam tähelepanu just otsepostile. 15-74 aastaste Eesti elanike seas 2016. aastal tehtud küsitluse kohaselt jälgib 64% inimestest otsepostina tulnud reklaami. Kõige mugavamat ning võimaluste rohkemat otseposti teenust pakub Omniva.

Enne kui ettevõte oma tellimust esitama hakkab tuleks kõigepealt läbi mõelda oma kampaania eesmärk ja sellest tulenevalt valida sobiv reklaamimise viis.

Sihtrühma valiku puhul on võimalik Omniva kaudu saata reklaam oma poolt valitud klientidele. Teine võimalus on valida sihtrühmaks konkreetseid piirkondi, vanusegruppe või suuremaid masse.

Seejärel tasub mõelda sellele, millal oma reklaam postitada. Suurem osa reklaamidest jõuab inimesteni kuu alguses kui inimestel on huvi pakkumiste vastu suurem. Kui tegemist on teavituskampaaniaga, mis ei ole seotud otseselt pakkumistega, siis soovitame selle ajastada muule ajale, kus nähtavus on potentsiaalselt suurem.

Kampaania efektiivsuse tõstmiseks saab muuhulgas postitada tootenäidiseid või midagi muud tavalisest reklaamlehest eristuvat. Samuti võib teistest eristumiseks saata otseposti näiteks värvilistes või erilise kujuga ümbrikutes.

Loe edasi SIIT.

Lõpeta kulunud uudiskirjade saatmine

Tekstibüroo Eiffel strateegi Kaarel Talvoja rääkis, et uudiskirjal peab olema üks keskne eesmärk: Panna lugeja midagi tegema. Näiteks külastama kodulehte, registreeruma, saatma päringut vms. Iga sõna uudiskirjas peab  sellest eesmärgist lähtuma.

Siit leiad viis nõuannet, mis aitavad sul koostada uudiskirju, mida sinu kliendid lugeda tahavad. Ja muidugi lugeja sinu kodulehele suunavad.

==>  1. Kirjuta lugejale, mitte endale

Toimiv uudiskiri on põnev, ahvatlev ja praktiline ning sisaldab umbes 80% harivat sisu ja nii 20% enese promomist.

Ära jää kirjeldustesse kinni. Lugeja tahab kohe teada saada, mis kasu temal asjast on. Nii et ära hoia seda infot vaid endale. Samuti tasub lugejatele luua emotsionaalseid seoseid.

Kui parasjagu ei ole uudistooteid ja kampaaniaid, kuid soov klientidega kontakti hoida on ikkagi olemas, siis loo ettevõtte ajaveebi sisu, mis neid kõnetab. Uudiskirjaga too nad seda lugema.

==> 2. Vali pealkirja nagu lapse nime

Kui teemarida ei meelita e-kirja avama, on sisu kirjutamiseks tehtud ponnistused mõttetud. Et kliendi meilboksis silma paista, pead olema kaval ja loov. Inimene on uudishimulik – pane see enda kasuks tööle.

  • Esita mõni küsimus, mille vastus võiks lugejat huvitada.
  • Ütle midagi ootamatut ja loo põnevust.
  • Peibuta infokilluga, mis tekitab soovi rohkem teada saada.

==> 3. Ära raiska lugeja aega

Mõtle läbi, kuidas sa uudiseid kuvad, sest tulemus peab olema visuaalselt ilus, aga ka ülevaatlik, et kõige tähtsam kohe silma paistaks. Nii hoiad lugeja aega kokku.

  • Kõige olulisem uudis, info või pakkumine paiguta algusesse. Mõistagi ära unusta fotot, mis sinu toote või teenuse elama paneks.
  • Kuna reeglina on sinu eesmärk lugeja uudiskirjast oma veebi edasi juhtida, pead temas väga kiiresti huvi tekitama. Võta iga uudise puhul lühidalt kokku kõige olulisem. Seda kokkuvõtet nimetatakse lead’iks ehk artiklipeaks. Vasta seal kõige rohkem kahe-kolme lühikese lausega järgmistele küsimustele:

KES? MIDA? KUS? MILLAL? MIKS? KUIDAS?

==> 4. Ära muutu spämmi-koletiseks!

Saada uudiskirju nii tihti kui vajalik, aga ära pane lugeja kannatust proovile. Endast märku anda tuleb, aga igapäevane kirjadega pommitamine on tüütu.

Uudiskirja saatmise sagedus oleneb sellest, kui palju sul öelda on.

  • Korra kuus saadetud uudiskirjas võiks olla kõige rohkem viis või kuus uudist.
  • Veel parem, kui saadad uudiskirja kaks korda kuus, kuid edastad korraga kolm uudist. Nii tõuseb ka tõenäosus, et iga uudist loeb rohkem inimesi.
  • Kui su äri seda vajab, võid uudiskirju saata igal nädalal. Nii teevad näiteks ööklubid ja kinod.

Katseta eri saatmisaegadega ja leia oma sihtrühmale õigeim (loe: tulemuslikem) aeg!

==> 5. Sa ei ole üksi. Võta tööriistad appi!

Professionaalsel tasemel uudiskirja aitavad sul kokku panna õiged tööriistad. Sa ei pea selleks kulutama raha kujundajale ja programmeerijale.

Uudiskirja loomiseks on mitu meiliturunduse platvormi.

  • MailChimp ja kodumaine Smaily pakuvad kuni 2000 kontakti puhul uudiskirja koostamise ja saatmise teenust tasuta.
  • Head, kuid tasulised teenused on näiteks ka GetResponse ja kohalik Mailbow.

Loe edasi SIIT.

Kuidas valida meiliturunduse tarkvara

Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus ütles, et oleks suurepärane, kui meiliturunduse tarkvara oleks kohe nii lihtne kasutama hakata, aga samas tuleks toime ka keerulisemate lisavõimalustega.

Meilitarkvara kasutusmugavuse olulisemad võimalused:

  • Lohistamise (drag and drop) meiliredaktor. Selle kasutegur on hindamatu, sest muudab elu mitu korda mugavamaks. Hea lohistamise meilivormi redaktor võimaldab sisuga mängida ja teostada mõne minutiga kavandatud ideid.
  • Kohanduv meilikujundus. Sinu meilikampaania peab sobituma seadme tüübiga – arvuti- või mobiiliekraaniga ja kuvama infot korrektselt.
  • Erikujundusega meilipõhjad: meilipõhjad peaksid olema lihtsasti saadetavad ja kasutatavad, et saaksid kujundada enda meilipõhju, mis sobiks sinu brändi, kodulehe ja ainulaadse meilisisuga.

Oluline on ka testimine! Hästi toimiv platvorm peaks pakkuma võimalust oma meilisõnumeid mugavalt testida. Meilide korduv endale saatmine on hea võimalus, mida saab alati kasutada, aga hästitoimival süsteemil peab olema massitestnupp paljudele klientidele saatmiseks.

Eduka kampaania ja investeeringu tasuvuse (ROI) võtmesõna on personaliseerimine, sest mida täpsemalt sihitud ja isiklikum sõnum, seda parem. Võrreldes tavapärase „kõigile suunatud“ reklaamiga võib personaliseeritud meili saav sihtgrupp sulle iga kampaaniaga sisse tuua 4–6 korda rohkem raha! Seega peaks meiliturunduse tööriist lubama luua meilisaajate nimekirju, mis põhinevad kohandatud väljadel või muudel andmetel põhinevatel tunnustel.

Samuti peks meilihalduse tarkvara suutma kiiresti testida kaht erinevat varianti sinu meilikampaaniast (A/B testimine): võrrelda erinevaid teemaridasid, sisu või CTA-sid (üleskutsenuppe), et näha, kumb toimib paremini.

Kampaaniatulemuste mõistmine

Kui kampaania on käima lükatud ja statistika kogutud, pead kampaania kohta saama ka kõikehõlmavat, kuid siiski loogilist aruandlust. Tarkvara peaks andmeid lihtsustama ja neid selgelt esitama. Tänu heale aruandlusele saad:

  • andmeid meilikampaania avamiste, klikkide, edastamiste, listist lahkumiste ja põrkemäärade kohta. Ehk siis saad teada, kes su e-kirja avas, millal see avati, millistel linkidel klikati ja millised lingid ei äratanud tähelepanu;
  • jälgida meilikampaania klientide seadmeid, nt lauaarvuti, tahvelarvuti, nutitelefon;
  • Google Analyticsiga liidestatuna jälgida oma e-kirjaga seotud müüke ja konversioone;
  • eksportida, varundada ja salvestada. Meil on olnud kliente, kes on meiliturunduse tarkvara väljavahetamisel kõik oma eelmised andmed kaotanud. Sest eelmised tarkvara administraatorid sulgesid konto ja nii läksid kõik andmed kaotsi.

Paljud meilikampaaniad ebaõnnestuvad, sest meilid ei jõua lihtsalt kohale. Maineka meiliturunduse tarkvaraga saad teostada rämpsposti teste – see annab sulle levinud spämmifiltrite kasutamise kaudu indikatiivse spämmiskoori.

Kokkuvõtteks

Meiliturunduse tarkvara puhul on väga oluline koolitusvõimalus, kaasamõtlemine ja kasutajatugi. Mida kohalikum viimane on, seda parem. Liiga üldised juhised ei tööta kõikjal sama hästi ning abi saamine kohalikus keeles on kasutajana kindlasti mugavam kui inglise keeles. Mis puudutab oskusteavet, erilahendusi ja kohalikke liidestusi, siis nende saamiseks peaksid kindlasti lokaalse meilitarkvara valima. See on reeglina paindlikum, parema kasutajatoega, laiema keelevalikuga ja tihti ka soodsam!

Loe edasi SIIT.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Expert otsib TV/AV TOOTEJUHTI

Expert Eesti OÜ

06. juuni 2017

KindlustusEst Kindlustusmaakler otsib MÜÜGISTRATEEGI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

23. juuni 2017

Tarkvara

Eesti idufirma asutajad valiti Forbesi 30 lootustandvama noore juhi hulka

Eesti idufirma Sorry as a Service tegevjuht Martin McGloin ja operatsioonijuht Sabine Pole valiti Forbesi poolt 30 lootustandvama alla 30-aastase juhi hulka jae- ja e-kaubanduse valdkonnas.

Kuidas hoiduda kaardimakse pettustest?

LHV pank ja Eesti interneti kaardimakseid pakkuv ettevõte EveryPay on kokku pannud kaubanduse turvariskide maandamise artiklitesarja avaloos rida hoiatusi ja soovitusi, mida jälgida kaardimaksete turvalisuse tagamiseks e-kaubanduses.

Blogid

Käsi­raamatud