10. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

7 tüüpilist viga firmakingituste tegemisel

Foto: Logotrade
Väga hea võimalus luua, soojendada ja hoida suhteid oma klientide ja koostööpartneritega on asjakohaste ja hoolikalt valitud reklaamkingituste tegemine. Kuid...seda tuleb teha õigesti. Logotrade juht Anti Saluneem toob välja 7 tüüpilist viga, mida tehakse firmakingiste tegemisel.

Ebaprofessionaalselt ja kiirustades valitud kink võib kogu suhte hoopis maha jahutada. Seda enam, et reklaamkingitusi ei tehta tavaliselt sama sagedasti kui iga-aastaseid jõulukinke. Uute pühade saabumisel võib eelmise aasta pettumus ununeda, kehvasti valitud ja ehk vaid kord elus tehtav firmakink aga nii kiirelt mitte.

Seega enne, kui asud uute firmakingituste valikule, loe läbi allolevad soovitused, mida reklaamkingitusi tehes vältida.

1.Ebasobivad kingid

Firmakinkide tegemisel tasub põhjalikumalt mõelda sellele, mis on sobiv ja mis mitte. Eriti just teemades, mis puudutavad usku, poliitikat ja seksuaalsust. Just erinevate usuruumide jõulisem tekkimine meie ühiskonda on igapäevaelu oluliselt mitmekülgsemaks teinud. Seega, kas kingisaaja näiteks ikka tähistab jõule? See on ju kõige sagedasem periood aastas, mil kingitusi jagatakse.

Eestis ei ole väga harv ka kraadiga jookide kinkimine. Kindlam on aga selliseid kingitusi vältida. Just nii eelpool öeldu kui ka üha suurema karskuse propageerimise valguses.

Kink ei tohiks olla ei sobimatu ega ka solvav. Samas ei tasu nüüd ka üle mõelda ja suures eksimise hirmus kingitus üldse tegemata jätta.

2.Pakendile tähelepanu pööramata jätmine

Tavalises paberkotis, või veel hullem kilekotis, üleantav kingitus ei jäta sinu firmast detailideni tähelepanu pöörava ettevõtte muljet.

Korraliku logoga kaunistatud pakendi abil on lisaks heale esmamuljele võimalus anda ka täiendav panus brändituntuse kasvatamiseks.

3.Liiga üldine / laialt levinud

Me ei soovita küll teha nüüd üdini personaalseid kingitusi, kuid põgus kinki saava ettevõtte taustauuring ja neile mõtlemine on selgelt omal kohal. Personaalsuse täielik puudumine võib jätta sinu ettevõttest vale mulje. Seega võta hetk aega ja mõtle, mis kingitust saavat ettevõtet kõige paremini iseloomustaks, mida nad oma töökohas ka reaalselt kasutada/tarbida võiksid?

Isegi praktiline ja hea ergonoomikaga pastapliiats on rohkem omal kohal palju käsitsi kirjutavale töötajale, kui järjekordne tolmu koguv iluvidin kuskil kõrgel raamaturiiulil.

4.Kallid kingitused

Kuigi su suurim soov võib olla oma suure tänulikkuse väljendamine kalli kingituse näol, võib see tekitada kingisaajas hoopis ebamugavust. Isegi (tänu)võlglase tunnet. Seda tuleks aga ettevõtjana igal juhul vältida.

Seega pea silmas, et liiga helde olles võid enda ettevõttest sootuks vale mulje jätta.

5.Kahemõttelised kingitused

Sinu poolt tehtava kingituse sõnum peab olema üheselt mõistetav. Ära pane teist poolt mõtlema, et miks ta sellise kingi sai, mis sellega öelda tahetakse või miks üldse kingitus saadeti? Kingitused on mõeldud rõõmu, mitte segaduse valmistamiseks.

6.Kingitus juhtidele

Terve aasta on meeskond pingutanud ühise eesmärgi nimel. Seda on ka ettevõtte omanik kindlasti koosolekutel rääkinud – oleme üks meeskond, koos võidame ja kaotame. Kui saabub aga kätte aeg kingituse üle võtmiseks ja selle jagamiseks, ei ole seda kaunist ühtsuse tunnet enam kuskil näha. Tihtipeale isegi mitte siis, kui kink on saadetud ettevõtte, mitte ülemuse nimele.

Eriti ilmekalt tuleb see välja juhtidele kinkide tegemisega. Just jõulude ajal hakkavad voorima kullerid ettevõtete uste taga ja ahvatlevaid kingitusi tooma. Vastu võtab need tavaliselt sekretär või keegi teine, kes parasjagu kontoris viibib. Kingilt kaarti uurides selgub aga õige pea, et see on saadetud ülemusele.

7.Valikuline kinkimine

Üks sage viga kingituste tegemise juures on ka see, et kink tehakse vaid teatud tiimiliikmetele. Kui tegemist ei ole suurte töögruppidega, tuleb alati eelistada kingi tegemist neile kõigile. Töötajad suhtlevad oma vahel ja varem või hiljem tuleb see niikuinii välja, et mõni sai üllatuse osaliseks, teine aga mitte. See tekitab aga kingi mittesaajates vähem tähtsama ja unustatud mulje. Isegi sümboolne kingitus või tänukaart võib panna selle saaja tundma end sinu ettevõtte jaoks olulisena.

Kokkuvõtteks

Kingitus on meeldiv viis väljendada oma rõõmu koostöö vastu ja jagada head meelt üheskoos saavutatud tulemuste osas. Seepärast oluline, et firmakingituse tegemine ei oleks uisapäisa tehtud otsus, kus sekretär peab etteseatud summa eest midagi kiirelt üldisest kaubandusvõrgustikust kiirelt leidma.

Läbimõeldud kingitus on võimas vahend oma tänulikkuse edastamiseks. Sama oluline on ka pakend, milles selle üle annata. Hoolimata sellest, et olete nüüd suurte inimeste mängumaal, jääb kingisaajal ikka alles see lapselik pool, kus põnevusega kinki lahti pakkides juba üritatakse ette aimata, mis seal sees külla olla võiks.

Häid mõtteid saate järgmistest lugudest:

Reklaamkingituste roll turunduses ja müügis kasvab veelgi

Kuidas valida reklaamkingitus, mida palju kasutatakse ja märgatakse?

Nipp, mis aitab reklaamkingituste tellimisel säästa aega ja raha

Miks on igal ettevõttel vaja töötajate kingituste programmi?

Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust

Anti Saluneem, Logotrade ärikingituste ja meenete juht

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757