(Sisuturundus) 5 lihtsat viisi, kuidas jõuda säästmishuvilisteni allahindlusi korraldamata

Raha säästmine pole mitte üksnes oluline eduka rahalise seisu loomiseks, vaid see on ka aina kasvav trend. Aina rohkem eestlaseid lähtuvad tarbimisotsuste tegemisel hoolikalt planeeritud eelarvest, kus pole ruumi emotsiooni ajendil tehtud ostudele ega impulsiivsetele ostudele, mis on ärgitatud ootamatutest allahindlustest.

Tänapäevased nutikad säästmissõbrad suhtuvad tarbimisse teistmoodi, mistõttu peavad ka kaupmehed muutma oma strateegiaid, et tabada ka selliseid säästmishuvilisi ostlejaid. Eesti finantstoodete võrdlusportaal Financer.com annab paar mõtet, kuidas sellise eesmärgi poole lihtsa vaevaga püüelda.

Tee toodete võrdlemine mugavaks alternatiivide esitlemisega

Säästmishuvilistele tarbijatele meeldib tooteid ja teenuseid võrrelda ning leida enda jaoks parim lahendus, mis oleks ühtaegu nii rahakotisõbralik kui ka üleüldiselt kasulik. Taolised tarbijad teavad, et odavaim pole alati parim valik ning nad kulutavad meeleldi pisut rohkem raha, kui see tähendab pikas perspektiivis nende jaoks paremat investeeringut.

Seetõttu tuleks ka oma kauplemispaigas mõelda alternatiivide esitlemisele. Anna säästmissõpradele võimalus hõlpsalt kõrvutada võistlevaid tooteid – too välja toodete omadused, kõrvuta hindu ning lase igal tarbijal teha otsus, kumb toode on nende jaoks parem. See nipp aitab paremini suunata ka vähem säästulainel olevaid tarbijaid, kuna meile kõigile meeldib ju siiski teha kasulikke otsuseid. Alternatiivsete toodete esitlemine aitab just seda eesmärki tabada.

Paku lisaväärtuseid

Kui vana mudeli järgi oli üks parimaid viise tarbija enda poolele meelitamiseks parema hinna pakkumine ja allahindluste korraldamine, siis tänapäeval lähtuvad paljud tarbijad teisest põhimõttest: nendeks on lisaväärtused.

Kui kahel müügikohal on sarnane hind, kuid üks pakub muid lisateenuseid – näiteks tasuta transport, konsultatsioonid, pakkimine vms – on ka reaalne, et tarbija valib lisateenuseid pakkuva kaupleja. Säästmishuvilised tarbijad lähtuvad nö kasulikkuse printsiibist: otsustatakse selle kaupleja kasuks, kes pakub kõige kasulikumat lahendust.

Ära keskendu üksnes emotsioonide loomisele

Emotsionaalne ostlemine on eelmise sajandi hääbuv trend ning sama hea kui võõrkeel säästmishuviliste tarbijate jaoks. Need ostlejad, kes soovivad raha säästa, järgivad täpseid eelarveid ning teevad oma ostuotsuseid kaalutletult, laskmata end emotsioonidel kõigutada. Meeldiv atmosfäär ja pagaritoodete lõhn ei tööta enam nii hästi nagu varem ning seetõttu peavad kauplejad panema vähem rõhku emotsioonidele.

Kui soovid meelitada säästmissõpru, keskendu rohkem toote või teenuse omadustele ning aita tarbijal näha, mille poolest on tegemist kasuliku otsusega.

Tee nutikamaid allahindluseid

Allahindlused on igati normaalsed ning muidugi meeldivad need ka säästmissõpradele. Pea aga meeles, et kodust eelarvet järgivad inimesed ei torma ostlema kohe, kui 50%-se soodustuse silt on uksele riputatud – säästmissõbrad kasutavad allahindluseid siis, kui see on neile pikemas perspektiivis kasulikum. Hea näide on kaks-ühes pakkumised ning muud sarnased kampaaniad, mille raames on võimalik oma piiratud eelarve sisse mahutada rohkem kaupa.

Ära ärgita ostlejaid rohkem kulutama, vaid ärgita neid nutikalt kulutama

Kulutamisel ja kulutamisel on vahe. Nutikad ostlejad ei soovi raha välja anda, kui nad ei näe ostus piisavalt suurt väärtust, mis tasuks ära pikemas perspektiivis või aitaks neil oma eelarvet paremini järgida. Kui sa suunad tarbijaid aga ostma tooteid näiteks kombineeritud pakkumiste või muude erilahenduste abil, aitad sa mitte üksnes suurendada müüke, vaid aitad ka tarbijal teha nutikamaid otsuseid, mis on neile kasulikud.

Kasulikud otsused aitavad ostlejal järgida paremini oma eelarvet, mille tulemusena on tarbija ka märksa õnnelikum ostuotsusega. Õnnelik tarbija tähendab naasvat tarbijat ning ainuüksi seetõttu on oluline mõelda säästmishuvilistele tarbijatele – nende soov raha kokku hoida võib olla kasulik ka kauplejale.

financer.com

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara