Autor: Äripäeva eriprojektide ja sisuturunduse üksus: [email protected] • 11. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Selver avab Baltikumi esimese toidukaupade e-poe komplekteerimiskeskuse

Selver avab oktoobris Järve keskuses e-Selveri komplekteerimiskeskuse, mis on esimene omalaadne Balti riikides.

Keskuse avamine muudab e-poe toimimise senisest tõhusamaks nii ettevõtte, tarnijate kui ka tellijate vaates: töötajate jaoks muutub tellimuste täitmine kiiremaks ja mugavamaks, klientide jaoks lüheneb kauba e-poest kättesaamise aeg ja toodete kvaliteet ning tarnijatele lisandub uus tarnekoht.

Selver avas võimaluse interneti kaudu kaupa tellida kolm aastat tagasi. „Iga aastaga on meie e-poe teenuste kasutamine teinud hüppelise kasvu, mis pani mõtlema, kuidas muuta seda mugavat ja praktilist teenust klientidele veelgi paremaks. Uus komplekteerimiskeskus lühendab ootejärjekordi, suurendab teenindusmahtu ja teeninduspiirkonda.

Soovime osutada kõige kiiremat e-poe teenust ja meie eesmärk on, et iga klient saaks tellitud kauba kätte samal päeval ning miks mitte näiteks kahe või nelja tunniga. E-kaubanduses võidab see, kes kauba kõige kiiremini tarbijani viib,” räägib Selveri logistikajuht Hannes Falten.

Komplekteerimiskeskus asub Järve Keskuses selleks spetsiaalselt ehitatud laos. Kui seni pidid komplekteerijad koguma tellitud kauba kokku Järve Selveri 7000 ruutmeetri suuruselt kauplusepinnalt, siis uues keskuses on ainult nende nende käsutuses 1300 ruutmeetrine ladu. Komplekteerimiskeskuses töötab 50 inimest.

„Komplekteerimiskeskus on senisest süsteemist oluliselt kompaktsem. Oleme kogu komplekteerijate tööprotsessi põhjalikult läbi mõelnud, et nad ei peaks päevas enam nii palju kõndima, nagu seni Järve Selveris tellimusi kokku pannes,” kõneleb Falten, märkides, et seni kulus ühe tellimuse kokkupanekuks ühel komplekteerijal keskmiselt 2000 sammu. „Tahame, et meie inimestel oleks seda tööd hea ja mugav teha ning et see ei oleks füüsiliselt nii koormav nagu seni. Samuti muudab komplekteerimiskeskus kergemaks ka Järve Selveri töötajate töö, sest neil kulub nüüd vähem aega ja energiat riiulite täitmisele.”

Lisaks on e-poe kliendi jaoks uue keskuse avamisel see eelis, et nendeni jõuavad parema kvaliteediga puu- ja juurviljad, sest neid on vähem ümber tõstetud.

E-pood on inimesele, kes hindab aega

Toidukaupluste e-kaubanduse kasv Faltenit imestama ei pane, sest tema sõnul on tegemist praktilistele inimestele loodud teenusega, kes hindab aega. Ajavõit on e-kaubanduses selge eelis, kui keskmiselt kulub kogu poeskäigu protsessile umbes tund, siis kogenud kasutajal läheb e-Selveri keskkonnas tellimuse esitamiseks keskmiselt 10 minutit. „Lisaks eraisikutele tõuseb ka meie klientide arv ettevõtete seas, kes tellivad oma kontorisse või tootmisse pudelivett ja küpsiseid. Kui varem käis tööajast poes sekretär, kellele pidi lisaks maksma ka autokompensatsiooni, siis täna saab mugavalt lasta kogu kaup tuua otse büroosse. Tegemist on teenusega, mida turg ammu ootas.”

„Kojuveo teenuse kasutamisega aitab iga e-Selveri klient kaasa liikluse ja parkimiskoormuse vähendamisele, hoides ökoloogilise jalajälje väiksemana.“ ütleb logistikajuht. Praegu saab e-Selveri kojukannet kasutada Harjumaal ja Pärnus. Kuna üle poole Eesti elanikkonnast elab juba praegu e-Selveri piirkonnas, plaanitakse teenuse kättesaadavust veelgi laiendada. „Päevas püüame ära teenindada 1000 klienti,” ütleb logistikajuht. e-Selveri sortiment põhineb ka edaspidi Järve Selveri tootevalikul. E-poe valikus on kokku ligi 16 000 toodet, millest 2000 kõige populaarsemat toodet paigutatakse vastavatele riiulitele ja külmkappidesse, et töötajatel oleks lihtne e-poe tellimusi puldiga skanneri abil kokku panna. Tooted, mida komplekteerimiskeskuses püsivas sortimendis ei ole, tuuakse kauplusest – seega töö Järve Selveriga jätkub, kuid oluliselt väiksemas mahus.

Komplekteerimiskeskuse kavandasid Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski ja logistikajuht Hannes Falten, kellel mõlemal on pikaajaline kogemus kaubanduses. Komplekteerimiskeskuse ettevalmistus kestis ligi aasta, ehitusega alustati kaks kuud tagasi.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757