Autor: Kaubandus.ee • 19. oktoober 2006
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ülemiste ja Kristiine keskus on aastaga kõige rohkem kliente juurde võitnud

TNS Emori hiljutine kaubanduskeskuste seire näitab, et kõige enam on aasta jooksul kliente juurde võitnud Ülemiste keskus ja Kristiine keskus.

Kõige enam on aasta jooksul kliente juurde võitnud Ülemiste keskus ja Kristiine keskus. Ülemiste keskuse klientuuri ja maine näitajad on kolme tegutsemisaasta jooksul järjest paranenud. Seni veel liidripositsiooni hoidva Kristiine keskuse kõrval pretendeerib Ülemiste keskus üha enam Tallinna parima tööstuskaupade ostukoha tiitlile, olles orienteeritud laia valikuga, keskmise hinna ja kvaliteediga kauba pakkumisele.

Kaubanduskeskuste seire näitab jätkuvat kaubanduskeskuste osatähtsuse kasvu, st et üha suurem osa elanikest teeb tööstuskaupade ostud mõnest keskusest.

TNS Emori projektijuhi Kersten Jõgi sõnul peegeldavad keskuste paremust ülejäänud ostukohtade ees selgelt ka elanike ostuhoiakud - kümnest elanikust vähemalt 7-8 eelistab enda sõnul sisseostude tegemiseks just laia kaubavalikuga kaubanduskeskuseid.

Elanike mõttemaailmas eristuvad erinevate kontseptsioonidega keskused ja kaubamajad üksteisest järjest selgemini. Kersten Jõgi sõnul võib väita, et ostjate ootused teenindusele, kaupade hinnale ja kvaliteedile toetavad üsna tõepäraselt nende senist turundustegevust. Viru keskus, Tallinna Kaubamaja ja Stockmann kuuluvad kõrge lisaväärtusega ostukohtade sektorisse, pakkudes elanike hinnangul kaupu teistest oluliselt kõrgema hinna ja kvaliteediga.

Aktiivsem kommunikatsioon on aastaga kasvatanud ka teiste keskuste nagu Sikupilli keskuse, Lasnamäe Centrumi, Järve keskuse ja Mustika keskuse tuntust. Liidritele jäävad need keskused veel kõigi näitajate poolest alla.2006. aasta septembris viis TNS Emor läbi iga-sügisese kaubanduskeskuste uuringu Tallinnas ja Harjumaal. Kokku küsitleti 1001 elanikku vanuses 15-74 aastat.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757