Välismaal šoppavate eurooplaste arv on kahekordistunud

Euroopa Liidu maades 2006. aasta kevadel
korraldatud Eurobaromeetri uuring näitab, et ostude tegemine väljaspool kodumaad
on viimastel aastatel kahekordistunud, teatas Emor.

Kui eelmise aasta jooksul tegi välismaal oste 26% Euroopa Liidu kodanikest, siis kolm aastat tagasi vaid 13%. Kõige sagedamini tehakse oste puhkuse- või ärireisil viibides. Ka praegused soodsad reisivõimalused on sisseostude tegemist väljaspool kodumaad kindlasti elavdanud. Teistest enam teevad oste alla 54-aastased, kõrgema haridusega juhipositsioonil töötavad inimesed ja ettevõtjad.

Ostuturism, ehk otseselt kaubandushuvist lähtuv reisimine ei ole laialt levinud - ostu eesmärgil on viimase aasta jooksul reisi ette võtnud iga kümnes Euroopa Liidu kodanik. Ostureisid on tüüpilisemad Luksemburgi, Sloveenia ja Austria kodanike seas - neist iga kolmas teeb piiriüleseid sisseoste. Tendents on seletatav nende elanike peamiselt piirialadel paiknemisega. Eestis teeb ostureise 7%, Soomes 16% ning Lätis ja Leedus alla 5% kodanikest.

Ostudele välismaal kulutasid Euroopa Liidu kodanikud keskmiselt 100 kuni 500 eurot viimase aasta jooksul. Suurimad ostjad on Luksemburgi kodanikud. Kõige vähem kulutavad välismaal Baltimaade ja Tšehhi kodanikud - nende aastane ostusumma on alla 100 euro.

Suurimad takistused sisseostude tegemisel välismaal on tarbijate hinnangul võimalikud probleemid kaebuste esitamisel, toodete tagastamisel, transportimisel aga ka pettuse oht. Eelarvamuste poolest paistavad enam silma Soome kodanikud. Võimalike takistustena mainivad inimesed ka ebapiisavat infot tarbijate õiguste või kaupade kohta ning soovimatust ajada asju võõras keeles.

Iga neljas Euroopa Liidu kodanik arvab, et tarbijakaitse ei paku talle piisavat kindlustunnet. Tarbijakaitse tõhususega oma riigis on kõige enam rahul Põhjamaade elanikud - Soome, Rootsi ja Taani kodanikud, kõige rahulolematud on Läti ja Leedu kodanikud. Põhjamaade kodanikud on kõige paremini kursis ka selliste tarbijate õigustega nagu vahetus- ja tagastusõigus, garantiiaeg jt ning kasutavad neid võimalusi kõige sagedamini. Ametlikke kaebusi on esitanud Rootsis 24% ja Soomes 19% kodanikest, Eestis on seda teinud 6% kodanikest.

Andmete allikas on Euroopa Komisjoni tellimusel korraldatud Eurobaromeeter eriuuring ajavahemikul 20. veebr - 24. märts 2006, kus intervjueeriti EL liikmesriikide kodanikke alates 15. eluaastast.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara