Iga eestlane ostis liitri viina kuus

Kange alkoholi müüginumbrid näitavad taas
kasvutrendi, iga Eesti elanik - rinnalapsest raugani - soetas enesele mullu iga
kuu liitri viina.

Eile Viina Liidu avaldatud eelmise aasta müügitulemustest selgus, et kui aastal 2005. kange alkoholi müük vähenes, siis mullu turg taastus. Alkoholitootjate arvates tõotab see aasta taas rekordiline tulla.

Sealjuures ei maksa kõrvale vaadata tõsiasjast, et 1,1 liitrist igakuisest kangest alkoholist moodustas 0,9 liitrit puhas valge viin. Välismaale müüdi mullu veidi üle 4 miljoni liitri kanget alkoholi, see number jäi võrreldes 2005. aastaga, mil eksporti läks 3,9 miljonit liitrit kangeid napse, samaks.

Eesti suurima kange alkoholi tootja ASi Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi ütles aga, et 2005. aastal ei olnud mõõn, vaid hoopis 2004. aasta oli ebatavaline. "2005 oli müük väike, sest jaanuaris toimus aktsiisitõus ning 2004. aasta viimases kvartalis osteti laod täis," selgitas Kalvi. "Seetõttu kanduski 2005. aasta esimese kvartali müük eelneva aasta neljandasse kvartalisse ja 2004 müük oli ebaharilikult suur."

Kalvi sõnul oli mullune turul stabiliseerumise aasta. Stabiliseerumisele aitas kaasa ka aktsiisitõusu edasilükkamine (eelmisel aastal toimuma pidanud aktsiisitõus jäi ära, sest eurole ülemineku lootuses lükkas valitsus inflatsiooni ohjeldamiseks alkoholi- ja tubaaktsiiside tõusud edasi - toim.). Kuna aktsiisitõus lükkus järgmise aasta 1. jaanuarile, tähendab see Kalvi sõnul seda, et sellegi aasta lõpus on oodata ebaharilikult suurt alkoholimüüki.

Seda ennustust kinnitas ka Eesti suuruselt teise viinatootja, Altia Eesti (varasema nimega Ofelia - toim.) juht Ivar Aus öeldes, et vahetult enne aktsiisitõusu kasvavad ka müügimahud.

Selle aasta kohta arvas Aus veel, et on näha Vene viinade populaarsuse kasvu märke. Eelmisel aastal toimunud odava viina pealetungi arvas Aus aga läbi olevat. "Teades tooraine omahinda ja alkoholi aktsiisimäära, tekib vahel küsitavusi selle kohta, kuidas on tootjal võimalik sellise riiulihinnaga viina müüa," kahtles Aus mõnede konkurentide äriplaanis.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara