Autor: Kaubandus.ee • 10. jaanuar 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Iga eestlane ostis liitri viina kuus

Kange alkoholi müüginumbrid näitavad taas kasvutrendi, iga Eesti elanik - rinnalapsest raugani - soetas enesele mullu iga kuu liitri viina.

Eile Viina Liidu avaldatud eelmise aasta müügitulemustest selgus, et kui aastal 2005. kange alkoholi müük vähenes, siis mullu turg taastus. Alkoholitootjate arvates tõotab see aasta taas rekordiline tulla.

Sealjuures ei maksa kõrvale vaadata tõsiasjast, et 1,1 liitrist igakuisest kangest alkoholist moodustas 0,9 liitrit puhas valge viin. Välismaale müüdi mullu veidi üle 4 miljoni liitri kanget alkoholi, see number jäi võrreldes 2005. aastaga, mil eksporti läks 3,9 miljonit liitrit kangeid napse, samaks.

Eesti suurima kange alkoholi tootja ASi Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi ütles aga, et 2005. aastal ei olnud mõõn, vaid hoopis 2004. aasta oli ebatavaline. "2005 oli müük väike, sest jaanuaris toimus aktsiisitõus ning 2004. aasta viimases kvartalis osteti laod täis," selgitas Kalvi. "Seetõttu kanduski 2005. aasta esimese kvartali müük eelneva aasta neljandasse kvartalisse ja 2004 müük oli ebaharilikult suur."

Kalvi sõnul oli mullune turul stabiliseerumise aasta. Stabiliseerumisele aitas kaasa ka aktsiisitõusu edasilükkamine (eelmisel aastal toimuma pidanud aktsiisitõus jäi ära, sest eurole ülemineku lootuses lükkas valitsus inflatsiooni ohjeldamiseks alkoholi- ja tubaaktsiiside tõusud edasi - toim.). Kuna aktsiisitõus lükkus järgmise aasta 1. jaanuarile, tähendab see Kalvi sõnul seda, et sellegi aasta lõpus on oodata ebaharilikult suurt alkoholimüüki.

Seda ennustust kinnitas ka Eesti suuruselt teise viinatootja, Altia Eesti (varasema nimega Ofelia - toim.) juht Ivar Aus öeldes, et vahetult enne aktsiisitõusu kasvavad ka müügimahud.

Selle aasta kohta arvas Aus veel, et on näha Vene viinade populaarsuse kasvu märke. Eelmisel aastal toimunud odava viina pealetungi arvas Aus aga läbi olevat. "Teades tooraine omahinda ja alkoholi aktsiisimäära, tekib vahel küsitavusi selle kohta, kuidas on tootjal võimalik sellise riiulihinnaga viina müüa," kahtles Aus mõnede konkurentide äriplaanis.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757