EL ja USA mures ohtliku kaubaveo pärast

Euroopa Liidu maksu- ja tollivolinik Laszlo
Kovacs teatas eile Washingtonis, et USA plaan hakata füüsiliselt kontrollima
kõiki oma sadamatesse saabuvaid kaubakonteinereid ei ole teostatav, kuid EL ja
USA peaksid siiski koos lahenduse leidma.

Kovacs kinnitas, et kui veidi pärast 2001. aasta 11. septembri terrorirünnakuid levis Euroopas veel arvamus, et kauba kontrollimine on USA mure, siis pärast Madriidis ja Londonis aset leidnud terroriakte enam nii ei arvata.

Washingtonis USAs sisejulgeolekuministri Michael Chertoffi ja teiste ametiisikutega kohtunud Kovacs mainis Euroopa Instituudi korraldatud ümarlaual, et lauskontroll toob muuhulgas logistilised pudelikaelad ning võib ohustada Euroopa-Ameerika suhteid. Ta lisas, et tuleb kindlasti vaadata, kuidas otsused kaubalaadungeid skaneerida ettevõtteid mõjutavad.

USA võttis mullu vastu turvaliste sadamata seaduse, mis muuhulgas nõuab 100 protsendi USA sadamatesse saabuvate konteinerite kontrollimist. USA on algatanud pilootprojekti, mille eesmärgiks on füüsiliselt kontrollida kuues rahvusvahelises sadamas USAsse teele asuvaid konteinereid, et leida võimalikke massihävitusrelvi. Euroopa sadamatest osaleb projektis Inglise Southamptoni sadam, kus üldine kaubakontroll peaks algama suvel. Chertoffi kinnitusel kontrollitakse pärast kuues maailma sadamas kontrollsüsteemide paigaldamist 7 protsenti USA sadamatesse saabuvast kaubalastist.

Robert Quartel, endine USA riiklik merevolinik (üks USA meretransporti reguleeriva föderaalse merekomisjoni juhte) ning praegu kaubavedu puudutavat infot koguva ja monitooriva ettevõtte Freight Desk Technologies juht, nõustus ümarlaual Euroopa seisukohaga ja soovitas samuti USA-l loobuda kavatsusest kõiki konteinereid füüsiliselt kontrollida.

Ta ütles, et selleks lihtsalt pole piisavat head tehnikat. "Ühe kohvri suuruseks on umbes 0,1 kuni 0,14 kuupmeetrit ning veaprotsent millegi kahtlase avastamisel on 15-30%," ütles ta. "Kaubakonteineri suuruseks on 70 kuupmeetrit, nii et ka veaprotsendi võib siis 500-ga korrutada."

Quartel lisas, et sadamate turvalisus on Ameerikas tohutu poliitiline küsimus, kuid inimesed, kes teemat tunnevad ja 100-protsendilist lauskontrolli pooldavad, võib ühe käe sõrmedel üle lugeda. Ta märkis samas, et eurooplastel on põhjust muretseda USAst saabuva ohtliku kauba pärast, sest USAs on vähemalt sama lihtne bioloogilisi relvi ja nn räpaseid pomme toota kui Euroopas.

Sadamaid pidi liikuv konteinervedu moodustab rahvusvahelisest kaubandusest lõviosa. Ainuüksi EList saabub USAsse 2,4 miljonit konteinerit aastas.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara