Eestlased eelistavad kodumaist kaupa

75% Eesti tarbijaid eelistas 2006. aastal
kodumaiseid toidukaupu, ent Eesti päritolu on ostuotsust mõjutavatest teguritest
tähtsuselt alles seitsmes, selgus konjunktuuriinstituudi uuringust.

"Päritolumaast olulisemaks peetakse toidu otsmisel selle kvaliteeti ja värskust," vahendas konjunktuuriinstituudi sotsioloogi Liia Lepase sõnul Eesti Raadiole ETV24.

Võrreldes varasemaga aga on ostuotsust mõjutavate teguritena vähenenud hinna ja kasvanud ostukoha osatähtsus. Enim eelistatakse suuri toidupoode.

Kuigi kodumaiste kaupade eelistajaid on väga palju, on nende osakaal Eestis siiski langenud. 2005. aastal eelistas kodumaiseid toidukaupu 79% Eesti tarbijaid. Kõige suurem oli kodumaiste toidukaupade eelistajate hulk Eestis aastatel 2002 ja 2003, kui see ulatus 87 protsendini.

Üks langustrendi põhjus võib olla see, et alanenud on tarbijate osakaal, kelle meelest Eesti tooteid iseloomustab vähene säilitusainete hulk - mullu oli see 29%, 1999. aastal aga 70%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara