Kataloogipood Quelle paneb Eestis lao kinni

Ümberkorralduste tõttu on 1. septembrist Quelle
palgalehel 20 laotöötajat vähem, sest ettevõte lõpetab pakkide sorteerimise
Eestis.

Quelle Eesti tegevjuhi Mari Rahumägi sõnul tingis koondamise ja lao sulgemise praeguse töökorralduse ebaefektiivsus ning sellest tulenevad pikad tarneajad, kirjutas Äripäev.

"Me investeerime kontsernipoliitikasse, mille nimi on Direct Logistica, sest suhteliselt mõttetu on tänases tööjõupuuduses ja kasvavates palgakuludes üritada, hambad ristis, teha seda, mida teevad Saksamaal masinad tunduvalt odavamalt," selgitas Rahumägi koondamise tagamaid.

Rahumägi kinnitas, et tööta lahkuvad töölised ei jää. Neist kolmteist asuvad tööle Soome postiettevõtte Itella Tallinna laos, mis on Quelle koostööpartner ning töötleb postimüügifirma tagastusi.

Ülejäänud seitsme jaoks on ettevõte välja otsinud tööpakkumisi, mille vahel saavad töötajad ise valida.

Quelle tellimusi hakatakse edaspidi komplekteerima Saksamaal ja Tšehhis, mis peaks Rahumägi kinnitusel tagama klientide parema teenindamise ja vähendama pakkide tarneaega. Rahumägi sõnul on firma oma logistikas tegemas muidki muudatusi.

"Me vaatame, mida me omalt poolt saame teha kohaliku riigisisese edasiveoga, sest ma ei ole päris rahul sellega, kui Eestis pakid pärast meie käest edasiandmist nädal aega seisavad," viitas ta rahuolematusele Eesti Posti aeglase teenusega. Eelmisel nädalal kinnitas Eesti Post, et on töökäte nappuse tõttu hädas ning ettevõte ei suuda pakkide edasitoimetamisel kinni pidada ka enda seatud tähtaegadest. "Kuna mõned ettevõtted on meil siin monopoolses seisus, siis paraku ma seal väga palju kaasa rääkida ei saa ja tuleb otsida muid lahendusi," märkis Rahumägi.

Eelmise nädala alguses istusid koos kõikide Quelle Euroopa sõsarfirmade ja Saksa peakontori juhid ning otsustati maksimaalselt panustada pakkide tarneaja lühendamisse.

Rahumägi tunnistas, et praegu jäädakse selgelt jalgu Soome konkurentidele, kellel on Quelle ees ka logistiline eelis - neid lahutab Eestist vaid 70 kilomeetrit üle mere. Lähitulevikus peaks Quellest tellitud kaup Eestisse jõudma seitsme päevaga. Ka kliendini hakkavad pakid peagi kiiremini jõudma, sest firma hakkab kasutama kulleriteenust.

"Me tahame viia selle samale tasemele, nagu on praegu Saksamaal, kus kuller helistab ette ja tuleb kliendile sobival ajal oma kaarditerminali ja pakiga ukse taha," rääkis Rahumägi. Kullerifirmaga, kes seda teenust pakkuma hakkab, on esimesed testid tehtud. Tulevase koostööpartneri nime ei soovinud Rahumägi veel avalikustada, kuid lubas, et Tallinnas ja Tartus elavad kliendid saavad teenust kasutama hakata juba sügisel ning aasta lõpuks peaksid teenusega kaetud olema kõik Eesti linnad.

Alles 2005. aasta oktoobris avas Quelle Tallinna lähedal Tänassilma tehnopargis uue logistikakeskuse.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara