Viinamarkide omanikku ootab vahistamine

Vene riik tahab kätte saada ühe tuntuma
Vene viina Stolitšnaja kaubamärki, mis kuulub ärimees Juri Šeflerile, kellele
Moskva kohus esitas eelmise nädala lõpul vahistuskäsu.

Viimasel ajal Suurbritannias ja Lätis elavale Šeflerile on esitatud kuus kriminaalsüüdistust, sealhulgas tapmisähvardus, salakaubavedu ning ebaseaduslik äritegevus ja kaubamärgi kasutamine, kirjutas Äripäev. Kohus peab välja selgitama, kas tegemist on õigete või väärsüüdistustega. Kogu loo taga on vana vaidlus selle üle, kellele kuuluvad Stolitšnaja viina kaubamärgi õigused.

1990. aastate alguses oli paljude viinade valmistamise õigus Vene riiklikul firmal Sojuzplodoimport. Kuid pärast seda, kui see firma muudeti aktsiaseltsiks, andis riik 1990. aastate keskel Stolitšnaja ja Moskovskaja viina tootmise õiguse kõigile soovijatele.

1997. aastal moodustas SPI grupi omanik Juri Šefler uue firma Sojuzplodimport (erinevalt riiklikust firmast puudub keskel "o"). See ostis 300 000 dollari eest aktsiaseltsi käest 43 viinabrändi tootmise õigused. Nende seas olid Stolitšnaja, Moskovskaja, Russkaja jt. Lisaks saavutas SPI õiguse, et kõik teised tootjad, kes tahtsid neid viinasid toota, pidid hankima selleks SPI käest litsentsi.

2001. aastal otsustati Venemaal, et kõik tähtsamad viinabrändid tuleb taasriigistada ehk võtta riikliku FKP Sojuzplodoimpordi valdusse. Firma advokaadid väidavad, Sojuzplodoimport erastati valesti ja sellel ei olnud õigust müüa viinabrände, mida nimetatakse Vene rahvuslikuks omandiks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara