Saksa konkurentsiamet kahtlustab piimaturul hinnakoostööd

Piima ja või hinna järsk tõus on ajendanud
Saksamaa ja Euroopa Liidu konkurentsiametnikke uurima, kas Saksa jaemüügiketid
ja piimatööstused ei ole mitte oma kasumite kergitamiseks hinnatõusus kokku
leppinud, kirjutab Kauppalehti.

Piim ja piimasaadused on suvega Saksamaal järsult kallimaks läinud. Või on juba poole kallim. Kui suve hakul maksis 250-grammine võipakk odavmüügiketis Aldi 79 eurosenti, siis nüüd 1,19 eurot. Piima tootjahinnad pole samal ajal muutunud.

Jaemüüjad põhjendavad hinnatõusu ülemaailmse nõudmise kasvuga, mille taga on eelkõige Hiina. Berliini majandusuuringute instituut DIW lükkab aga need põhjendused ümber, väites, et tegemist ei ole mingi uue ilminguga. Aasias on piima tarbimine kasvanud juba mõnda aega ning siiamaani ei ole see Euroopa piimahindu kõigutanud.

Instituut kahtlustab, et suured toiduaineteturu firmad on otsustanud oma kasumimarginaalide tõstmiseks kokkumängule minna.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara