Eesti õun müüakse Poola

Kui enamasti on eestlased harjunud, et Poolast
tuuakse õunu siia, siis tänavu veetakse meie ubinaid ka vastupidises suunas,
kirjutas Sakala.

Poola lauaõunu impordivad Eesti kaubandusketid endiselt ja sealsetele poelettidele meie õunad niipea ilmselt ei jõua. Küll aga viiakse sel aastal Poola mahlaõunad, mida müüakse tehastele.

Pollis asuva aiandusuuringute keskuse juhataja Ave Kikase sõnul on Eesti eksporti soosinud Poola õunaaedu kevadel tabanud külmakahjustused, mille tõttu tuleb sealt vähem saaki kui tavaliselt. «Teiseks on Eesti õunad hapukamad ja sobivad mahlaks paremini,» lausus ta.

Sobivat olukorda otsustas ära kasutada Karksi valla ettevõtja Kalle Rebane, kelle osaühing Solveiko vedas seni õunu Eestisse. «Et kevadel võtsid öökülmad Poolas osa õisi ära, on hind seal soodne,» põhjendas Rebane.

Polli tootmisjuhi Villu Võsa sõnul on Poola soodsa hinna ja mugavuse tõttu tänavu aiandusuuringute keskuse mahlaõuntele peamine sihtkoht. Sinna veetakse rohkem kui kolmandik saagist.

«Poola minevate õunte kilo eest saame käibemaksu arvestamata 1.40 krooni ehk mõnikümmend senti rohkem, kui kohalikud mahlatootjad suudavad maksta,» rääkis Võsa. «Samuti ei pea me veole kulutama, vaid auto tuleb õuntele meie lattu järele.»

Enamik Polli 180-tonnisest saagist jääb siiski kodumaale. Nagu varem kokku lepitud, müüakse 40 tonni mahlaõunu Võhu Veinile ja ülejäänu Kadarbiku talule. Võsa sõnul suudab muu hulgas mahla ja smuutisid valmistav köögiviljatalu maksta isegi rohkem kui Poola tööstused, ent seal võetakse korraga vastu suhteliselt väike kogus.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara