Meediaekspert: uus seadus lubab Sakul ja A. Le Coqil mänguasju toota

Tartu Ülikooli meedia ja kommunikatsiooni
teadusmagister Merit Karise analüüsis täna riigikogus ümarlaual „Alkoholivaba
lapsepõlve eest“ uue reklaamiseaduse alkoholi eelnõu ja leidis, et selles on
auke.

Meedia ekspert tõi välja kaks peamist probleemi.

Uus reklaamiseadus ei keela reklaamides kasutamast ka näiteks tuntud lastelaule ja lasteraamatute tegelasi. „Uue reklaamiseaduse praeguse variandi jõustumise puhul peaks tarbijakaitse huvides töötama pidevalt semiootikaosakond, et analüüsida näiteks seda, kas õitselepuhkevat troopilist lille saab tõlgendada mingis alkoholireklaamis seksuaalse märgina või ei.“

Eelnõu lõige lubaks ka alkoholi tähistavat kaubamärki, mis ei väljenda sõnas ega kujuta pildis alkoholi või selle tarbimist ning millega tähistatakse ka teisi kaupu ja teenuseid, kasutades nende kaupade reklaamiks.

„Viimane lubab meie suurimatel alkoholitootjatel nagu Saku ja A.LeCoq, kelle kaubamärgid on kinnistunud enamiku tarbijate teadvuses, alustada näiteks mänguasjade ja noorterõivaste tootmist ja teha sel viisil alkoholireklaami lastele ja nooretele,“ näitlikustas Karise.

„Üks võimalik viis oleks näiteks täpsustada, et kui ettevõtte põhitegevus on alkoholi tootmine, siis ei tohi ta sama katusbrändi kaubamärki kasutada teiste toodete reklaamimisel.“

Ümarlaual osalesid riigikogu liikmed, liikumisega "Alkoholivaba lapsepõlve eest" ühinenud kodanikühenduste esindajad ja Eesti Lastekaitse Liidu noortekogu esindajad.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara