Autor: Kaubandus.ee • 6. november 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sakslaste kirjastus püüab kliente ebaausa võttega

OÜ SJK-Kirjastuse kasutatav müügimeetod, milles rõhutakse südametunnistusele aidata puuetega inimesi, on tarbijakaitseseaduse järgi käsitletav keelatud kauplemisvõttena.

Ametisse pöördunud tarbijad avaldavad pahameelt osaühing SJK-Kirjastuse kasutatava agressiivse müügimeetodi üle, mis ei ole paljudele vastuvõetav, kuna antud saadetis on inimestele saadetud nende tahte vastaselt ning püütakse rõhuda inimeste südametunnistusele. Tarbijad rõhutavad oma pöördumistes, et soovivad ise valida heategevuse ning toetuste viise.

Tarbijaid häirivad saadetised sisaldavad eriformaadis jõulupostkaarte, ümbrikke nende postitamiseks, kampaaniat tutvustavat kirja ning juba täidetud maksekorraldust. Kirjas seisab, et antud postkaardid on maalinud puuetega inimesed, kes soovivad olla majanduslikult sõltumatud, ning sellega seoses palutakse jõulukaartide eest saata 99 krooni Svenska Handelsbankeni kontole, teatas Tarbijakaitse.

Vastavalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiivile 2005/29/EÜ ebaausate kaubandustavade kohta ning tarbijakaitseseaduse uuendatud redaktsioonile, mis jõustub käeoleva aasta 12. detsembril, on keelatud kauplemisvõte, millega lisatakse turundusmaterjalidesse arve või samalaadne maksmist puudutav dokument. See võib jätta tarbijale vale mulje, et ta on turustatava kauba või teenuse juba tellinud.

Samuti on keelatud kauplemisvõte, kui tarbijale on antud sõnaselge teadaanne, et kauba või teenuse ostmata jätmine (antud juhul kaartide mitteostmine) ohustab kaupleja tööd või sissetulekut.

Tarbijakaitseamet on seisukohal, et analoogseid kampaaniaid ning puuetega inimeste toetusaktsioone saab läbi viia ka teisiti ning mitte kasutades selleks inimestes süütunde tekitamist ning tellimata saadetiste ning maksekorralduste otse koju lähetamist.

SJK-Kirjastusel on äriregistris tegevusalaks suu ja jalgadega maalivate kunstnike poolt disainitud postkaartide ja kalendrite ning kirjatarvete postimüük.

Arvestades seda, et 2006. aastal saatis tarbijakaitseamet SJK-Kirjastusele samalaadse märkuse, et kirjastuse tegevuse kohta on esitatud rohkelt kaebusi ja et teema on meedias põhjalikult kajastatud, on kahetsusväärne, et ettevõte jätkab sama kauplemisvõtte kasutamist.

Antud hetkel ei saa tarbijakaitse ettevõtet karistada, kuna Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiiv pole antud hetkel veel jõustunud. Peagi jõustuv direktiiv lubab karistada kuni 50 000 krooni suuruse rahatrahviga.

Käesolevaga soovitab tarbijakaitseamet kõikidel saadetise saanud inimestel käituda lähtuvalt oma vabast tahtest ning mitte tunda endal kohustust antud tehingu sõlmimiseks. Kaartide ostmise või tagastamise kohustust inimestel ei ole.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757