Hinnatõusu tõttu jäävad ihaldatud kaubad poodi

Eesti tarbija rahakott ei ole 1998. aastast
kohanud sellist lööki kui tänavu oktoobris, mil eelmise aasta sama ajaga
võrreldes kallinesid kaubad ja teenused rekordiliselt 8,5 protsenti.

"See on poes igaühele ehedalt näha, mis seal toimub," kommenteeris statistikaameti hinna- ja palgastatistika osakonna juhataja Viktoria Trasanov hinnatõusu Postimehele. Ta tunnistas, et see pole mingi üllatus, kui vaadata, millises tempos on hinnad tõusnud.

"Piim ja piimatooted kallinesid 12 kuuga 23,6 protsenti, jahu, jahutooted ja tangained 20,2 protsenti, liha ja lihatooted 8,2 protsenti – need on suuremad tõusud," loetles Trasanov. Tema sõnul maksab kahekilone jahupakk üle 16 krooni ja sellest odavamat ei leia enam isegi säästukauplustes.

Et viimase aasta hinnatõus on valusalt mõjutanud nii noori kui vanu, töötajaid kui ka pensionäre, selgus Postimehele eile toidukauplusi külastades.

Tavaliselt turult toidukraami ostmas käiv pensionäripaar Jaan ja Elma Unt ütlesid, et kui pension kasvaks ühes tempos hindadega, võiks hinnatõusuga ehk leppida.

Eesti lihatootjad on aga öelnud, et liha märgatavat kallinemist on oodata kevadel ning suurim hüpe jõuab eestlasteni jaanipäeval, kui grillimine suure hoo sisse saab.

Kuid näiteks mootorikütuste hinnad olid oktoobris madalamad kui septembris, uus hinnatõus jääb alles novembrisse.

Gaas, mille hulka statistikaamet arvestab ka vedelgaasi, kallines aasta lõikes 10,8 protsenti, ka mootorikütuste ja õlide hinnad kallinesid 10,9 protsenti. Soojusenergia on kallinenud aastaga 25,8 protsenti, kuid näiteks Tallinnas ootab uus toasooja hinnatõus detsembris veel ees.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara