Autor: Kaubandus.ee • 27. november 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Milder: tehke seda, mida ise õigeks peate

Baltika juht Meelis Milder soovitas Eesti Välikaubanduse Liidu seminaril teha seda, mida igaüks ise õigeks peab.

"Tehke oma asja, nii need, kes on ettevõtete juhid kui ka need, kes vastutavad millegi tegemise eest,“ ütles Milder ning lisas: "Kogu aeg on mingid seminarid, mida teha 2008. aastal, aga kui kogu aeg küsida nõu, siis ei olegi mõtet midagi teha".

Milderi sõnul said kuulajad tema ettekandele eelnenust teada, et välisturgudele pole mõtet minna ja Eestisse toota pole samuti mõtet. "Minu nõu on - tehke oma äranägemise järgi," soovitas ta analüütikuid mitte kuulata.

„Maailmas on üle 200 riigi, mis kõik on potentsiaalsed riigid. Meie võtsime 2000. aastal vastu strateegia, mille kohaselt laieneme Kesk- ja Ida-Euroopasse, mis ei tähenda et mõni teine strateegia teises kohas ei võiks edukam olla, kui meie oma praegu,“ rääkis Milder Baltikast.

"Oleme kõik võimalikud ärimudelid läbi kasutanud: müünud hulgimüüjatele, loonud tütarettevõtteid, ühisfirmasid, kaasanud frantsiisiparnereid jne. Täna usume, et õige tee on uutel turgudel osta 100% ettevõte. Kõige kallim, kuid garanteerib, selle see sõnum ja mõte, mida edastada tahame, jõuab kõige adekvaatsemalt lõpptarbijani, mis tagab brändide ja müügi parima tulemuse,“ selgitas ta, kuid lisas, et et igaüks peab ise välja mõtlema, mis talle parim. Näiteks plaanib Baltika taas 2008. aastal kaasata frantsiispartnereid, et sujuvamalt laieneda.

Baltikas on kolmeaastane strateegiline periood: muutused, stabiliseerimine, tulemused ja uus strateegia. „Tavaliselt majandusanalüütikud räägivad kasvust kui sirgetest tõusvatest või langevatest joontest. Oleme aru saanud, et muudatused tasub sisse viia perioodi alguses, millele paratamatult järgneb stabiliseerimine ja sellele järgneb uute strateegiate loomine,“ lisas ta. Milderi sõnul on Baltikal kõikidel turgudel veel võimalik kasvada, kuna üksik turg ei ole kriitilise efektiivsuse piiril.

„Selge on, et uusi poode on vaja avada, samas aktsionärid ootavad häid tulemusi. Avamised on võtnud tulemusi alla, agressiivsel kasvamisel on oma hind, samas tuleb teha neid asju mida õigeks pead,“ on Baltika juht veendunud.

„Ei kavatse järgmisel aastal midagi teisiti teha hoolimata analüütikute jutust. Ei ole märke, mis näitaks, et rõivaste tarbimine oleks vähenenud. Suurem häda on pika planeerimistsüklitega ettevõtetel. Meie eesmärk on luua ärimudel, kus prognoosil ei ole suurt tähtsust ja saab kiirelt reageerida. Me tegeleme 7 turul, mis sisuliselt, kuid mitte analüütikute jutu järgi, ei ole sarnased. Isegi, kui Eesti ja Läti turu kasv aeglustub, siis Leedu on stabiilsem ja sellest saab tõenäoliselt meie suurim turg,“ avaldas Milder mõtteid 2008. aasta kohta.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757